استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

برای این که نتیجه مطلوب از جراحی بینی دریافت کنید ، مهم ترین قدم انتخاب جراح بینی و پس از آن مراقبت های بعد از جراحی بینی و رعایت یک سری نکات می باشد . استفاده از عینک بعد از جراحی بینی از نکات مهم پس از جراحی بینی به شمار می آید .

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

 

به طور معمول از یک هفته تا ده روز بعد از عمل بینی ، گچ یا اسپیلنت بر روی بینی بیمار قرار دارد و فرد می تواند در این مدت از عینک استفاده کند . پس از برداشته شدن اسپیلنت و چسب زدن بینی دست کم به مدت دو ماه بیمار نباید حتی از عینک های طبی استفاده کند . در این مدت توصیه می شود تا از لنز های طبی استفاده نمایید . در نظر داشته باشید از 48 ساعت بعد از جراحی بینی ، می توانید از لنز های طبی استفاده نمایید و بلا مانع است .

چناچه باید حتماً از عینک استفاده کنید و امکان استفاده از لنز وجود ندارد ،  تنها می توانید از عینک سبک و بی فریم آن هم برای مدتی کوتاه استفاده نمایید . بهتر است تا با چسب عینک را به پیشانی چسبانده یا این که به پشت سر فیکس نمایید تا بر روی بینی فشاری وارد نشود ، زیرا در حدود 6 تا 8 هفته بعد از انجام عمل زیبایی بینی همچنان استخوان و غضروف بینی که تحت عمل قرار گرفته و تغییراتی بر روی آن صورت گرفته است ، هنوز نرم است و در صورتی که بر آن فشار وارد شود ، امکان این که منجر به بروز تغییر بر روی فرم ظاهری بینی شود ، وجود دارد .

لیزیک چشم و جراحی بینی

افرادی که تصمیم دارند تا جراحی لیزیک چشم انجام بدهند ، توصیه می شود تا ابتدا جراحی چشم انجام دهند ، سپس برای جراحی بینی اقدام نمایند . در حدود یک ماه بعد از لیزیک چشم ، انجام جراحی بینی بلا مانع است .

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراحی بینی گوشتی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات