جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی با هدف بهتر شدن نتیجه حاصل از جراحی  اولیه انجام می شود ، که البته جزو عمل بینی های سخت به حساب می آید ؛ در ضمن انجام این نوع جراحی تنها به روش باز میسر است. لذا زمانی که فردی بنا به هر دلیلی از نتیجه جراحی بینی خود راضی نباشد ، می تواند برای انجام عمل ریویژن اقدام نماید. در ادامه این مقاله ما قصد داریم شما را با بهترین جراح ترمیمی در تهران دکتر بهزاد شهرجردی آشنا کنیم و بگویم بهترین غضروف برای ترمیم بینی کدام است. از همین رو اگر متقاضی این پروسه هستید و یا تمایل دارید عمل ترمیمی بینی را در تهران انجام دهید این مقاله را از دست ندهید.

 

جراحی بینی ترمیمی در تهران - دکتر شهرجردی

 

علت انجام جراحی بینی ترمیمی

در صورتی که شما نتیجه مطلوب و البته معقول را از عمل زیبایی بينی اولیه خود دریافت نکردید ، نگران نباشید چرا که می توانید با انجام عمل بینی ترمیمی برای حل این مشکل اقدام نمایید. برای نمونه ، در صورتی که از قوز بينی میزان نا چیزی باقی مانده باشد ، یا حفره های بينی غیرقرینگی داشته و موجب کاهش میزان زیبایی صورت شده باشد ؛ می توان با جراحی ثانویه بينی ، اقدام به اصلاح این مشکلات نمود.

چه زمانی را برای انجام عمل ریویژن انتخاب کنیم ؟

دکتر بهزاد شهرجردی بهترین جراح بینی ترمیمی تهران توصیه می کنند که برای انجام عمل بینی ترمیمی عجله نکنید و جراح بينی تان را تحت فشار قرار ندهید اجازه بدهید تا عمل جراحی ثانویه به موقع انجام شود. بهترین زمان برای عمل ترمیمی بینی چه در تهران و چه در سایر شهر های ایران ، یکسال بعد از جراحی بينی اولیه است ؛ زیرا تا آن زمان گذشته از این که تورم ناشی از رینوپلاستی از بین رفته ، زخم های بينی نیز بهبود یافته و تا حد قابل قبولی ساختمان بينی فرم گرفته است ؛ در نیتجه امکان بروز خطا کاهش می یابد.

 

 

مزایای عمل بینی ترمیمی

بیمارانی که عمل زیبایی بینی اولیه آن ها بنا بر دلایل مختلفی با شکست مواجه شده است و به خاطر بروز چنین اتفاقی از آن رنج می برند و با کاهش اعتماد به نفس رو به رو شده اند ، جراحی بینی ترمیمی می تواند فواید بسیار زیادی را برای آن ها به دنبال داشته باشد. از جمله مزایای که عمل بینی ترمیمی به دنبال دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش ناهنجاری های ساختاری :

گاهی اوقات عمل اولیه دماغ مشکلات متعدد تنفسی برای متقاضی به وجود می آورد. از همین رو جراحی ترمیمی دماغ ضرورت پیدا کرده و می تواند هر نوع ناهنجاری ساختاری ناشی از اولین عمل رینوپلاستی را کاهش دهد. لازم به ذکر است که ممکن است مشکلات تنفسی به طور کامل با جراحی زیبایی بینی ترمیمی درمان نشوند اما تا حدودی بهبود پیدا می کنند.

  • بهبود اعتماد به نفس :

در برخی از مواقع نیز رینوپلاستی اولیه نمی تواند انتظارات بیمار را فراهم آورد یا بر اثر سهل انگاری یا بی توجهی آسیبی به بینی وارد شود که در نتیجه جراحی تاثیر بگذارد و باعث شود عزت نفس بیمار کاهش یابد و او را از حضور در جامعه محروم سازد. با پیدا کردن بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی در تهران یا شهر محل سکونت خود که از تبحر ، تجربه و تخصص بسیار بالایی برخوردار است می توانید نتایج ناموفق و نامطلوب جراحی ناموفق قبلی را اصلاح و فرمی مطلوب برای آن خلق کرد. با این کار بیمار می تواند اعتماد به نفس از دست رفته خود را به دست آورد و به آغوش باز جامعه و جمع دوستان و آشنایان خود باز گردد. اما حتما باید به یاد داشته باشید که برای انجام این عمل حتما باید از یک پزشک متبحر ، مجرب و کاربلد که دارای نمونه کار های عمل رویژن زیبا و موفق بسیار زیادی است کمک بگیرید.

 

جراحی بینی ترمیمی در تهران - دکتر بهزاد شهرجردی

 

نکاتی در مورد جراحی بینی ترمیمی

  • عمل بينی ؛ با هر بار تکرار ، پیچیده تر می شود و فرد باید انتظار واقع بینانه ای از عمل مجدد خود داشته باشد.
  • برای عمل بينی ترمیمی ، در زمان مناسب که تا حدود زیادی زخم های داخل بينی ناشی از جراحی اولیه بهبود یافته یا حالت تثبیت شده ای پیدا کرده است ، اقدام نمایید.
  • طبق گفته های بهترین جراح بینی تهران ، فرد باید طی یک سال گذشته عمل زیبایی انجام نداده باشد تا بدن آمادگی لازم را برای انجام  عمل ترمیمی بینی داشته باشد ، چنانچه تشخیص داده شود که بدن آمادگی ندارد باید پروسیجر را به تعویق بیاندازید.

آیا عمل ریویژن نیاز به بیهوشی دارد ؟

جراحی ثانویه نیز همچون جراحی اولیه ، تحت بیهوشی کامل انجام می پذیرد ، البته در پاره ای موارد ممکن است ایراد بينی ناچیز باشد ؛ مثلا قوز بينی به طور کامل رفع نشده باشد ؛ در چنین مواردی نیاز به رتوش مختصر خواهد بود ؛ لذا می توان ایراد بينی را تحت بی حسی موضعی و با انجام اقداماتی مثل سوهان کشیدن مرتفع نمود.

بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران کیست؟

همانطور که در طول مقاله به آن اشاره شد جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه یک عمل بسیار حساس و پیچیده می باشد. این عمل زمانی انجام می شود که بینی یکبار عمل شده باشد اما نتیجه آن موفقیت آمیز و ایده آل نباشد. جراح ترمیمی باید در زمان انجام عمل زیبایی بینی ترمیمی آسیب هایی که به دلیل عمل های قبلی در بینی به وجود  آمده است را به طور کامل رفع کند سپس عمل زیبایی را انجام دهد و فرمی مطلوب برای بینی به وجود آورد.

بنابر این ممکن است مقداری کار جراح سخت شود. از همین رو زمانی که برای انجام عمل بینی ترمیمی اقدام می کنید شاهد قیمت های نجومی و بالا هستید. اما لازم است بدانید که به دلیل حساسیت های بالای عمل بینی ترمیمی بهتر است هزینه را از اولویت های اول خود خط بزنید و اول به دنبال بهترین جراح بینی ترمیمی تهران یا شهر محل زندگی خود باشید. بهترین دکتر برای عمل ترمیمی بینی کسی است که در این زمینه از تخصص ، مهارت و تجربه بسیار زیادی برخوردار باشد و بتواند این پروسیجر را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

پس از انجام جراحی بینی ترمیمی در تهران توسط چنین شخصی ، قطعا بینی هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی بهتر خواهد شد. برای یافتن این فرد بهتر است ویژگی های که در ادامه می گویم را بررسی کنید. دکتر بهزاد شهرجردی با تکیه بردانش ، مهارت ، تجربه و سابقه درخشانی که دارد می تواند به شما در ترمیم بینی آسیب دیدتان کمک کند.

جراحی ترمیمی بینی توسط بهترین جراح ترمیمی تهران

 

لزوم انتخاب بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی تهران

متاسفانه افراد زیادی را می بینیم که تجربه خوشایندی از عمل بينی ندارند و در نتیجه مجبور به انجام جراحی ریویژن یا ترمیمی می باشند تا به کمک آن بتوانند نواقص به وجود آمده در ظاهر یا عملکرد بينی خود را مرتفع نموده و ظاهر بهتری به بینی و متعاقبا چهره خود ببخشد. گاها شاهد آن هستیم که عمل ترمیمی بینی ، برای بار سوم و چهارم انجام می شود ؛ چرا که متاسفانه افرادی که تصمیم به انجام عمل ترمیمی می گیرند از این مسئله واقفند که جراحی ثانویه بينی نیازمند تبحر و توانمندی بسیار بالای بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی تهران می باشد زیرا طبیعتا جراحی ترمیمی به مراتب ، دشوارتر از جراحی اولیه بينی می باشد.

از این رو با مراجعه به جراحانی که تجربه قابل توجهی در زمینه جراحی ترمیمی بینی ندارند ، نه تنها به نتایج ایده آل خود دست نمی یابند ؛ بلکه در بسیاری از موارد ناچار به انجام چند باره عمل بينی می گردند و در نهایت بينی آن ها از حالت طبیعی خارج شده و ترمیم آن ناممکن می شود.

از این رو با توجه به پیچیدگی جراحی بینی ترمیمی ، اکیدا توصیه می شود بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران یا شهر محل سکونت خود را برای انجام این نوع از رینوپلاستی ، برگزینید تا از بروز هرگونه عارضه ای پیشگیری به عمل آید.

 

نمونه کار جراحی ترمیمی بینی - دکتر شهرجردی

نحوه انتخاب یک دکتر بینی ترمیمی خوب

  1. از آشنایان خود در رابطه با بهترین دکتر بينی ترميمی سوال کرده یا در گوگل به جستجو بپردازید.
  2. لیستی از اسامی جراحان بينی تهیه نمایید.
  3. برای مشاهده نمونه کارهای جراحی بینی ترمیمی پزشکان موجود در لیست ، به سایت یا اینستاگرام شان مراجعه نمایید.
  4. به مطب جراح مورد نظرتان بروید و با ایشان درباره عمل ترمیمی بينی و هر چه که ذهن تان را مشغول کرده ، صحبت کنید.

ویژگی های یک جراح بینی ترمیمی خوب

  1. عمل ریویژن یا ثانویه ، به مراتب سخت تر از عمل زیبایی بينی اولیه می باشد ؛ بنابراین جهت حصول نتایج مطلوب ، جراح بينی باید از مهارت و تجربه بسیار زیادی در زمینه انجام آن  برخودار باشد.
  2. بهترین دکتر عمل ترمیمی بینی در تهران یا دیگر شهر ها ؛ باید ضمن آشنایی کامل با اصول ریاضی ، از اصول زیبایی شناسی نیز کاملا آگاهی داشته باشد.
  3. حفظ عملکرد تنفسی بینی باید برای دکتر جراحی بینی ترمیمی ، در اولویت باشد.
  4. یک جراح بينی ترميمی خوب ، باید وقت لازم را برای انجام بررسی ها و معاینات لازم و همین طور اطلاع از انتظارات بیمار از عمل جراحی بينی ثانویه صرف کند.

جراحی ترمیمی بینی

 

عمل ترمیمی نوک بینی

رینوپلاستی ترمیمی نوک بینی یا تیپ پلاستی روشی است که در واقع شامل تغییراتی در نوک بینی بیمارانی می باشد که با توجه به مواردی مانند ضربه ، تصادف ، رعایت نکردن مراقبت های بعد از جراحی بینی و یا با یک انتخاب ناصحیح از پزشک بی تجربه ، پس از جراحی بینی به نوک بینی کج و یا افتاده دچار شده باشد. از این رو با یک جراحی مجدد می بایست برای تغییر و اصلاح این ناحیه عمل بینی ترمیمی انجام دهد. در این صورت یک جراح حاذق می تواند این پروسیجر را با توجه به هر دو روش باز و بسته انجام دهد. با وجود اینکه جراحی بینی ترکیبی از علم و هنر توصیه می شود اما یکی از سخت ترین پروسیجرها می باشد که به لمس متخصص نیاز دارد. در صورتی که متقاضی از فرم نوک بینی تحت عمل خود راضی نباشد ، پزشک می بایست اقدام به ترمیم نوک بینی کند. این نوع جراحی برای مردان و زنان هر کدام متفاوت است زیرا اکثر مردان در نوک بینی خود پوستی ضخیم دارند. مدت زمان جراحی ترمیمی نوک بینی عموما بسیار سریعتر از دیگر جراحی های بینی ترمیمی انجام می شود. در صورتی که جراح از روش باز برای این فرایند ترمیمی استفاده کند ، در نهایت اسکاری جزئی از نتیجه آن مشاهده می کند و ممکن است متقاضی تورمی مختصر را بعد از عمل بینی مجدد تجربه کند. اغلب جراحان در رینوپلاستی های ثانویه نوک بینی های افتاده از غضروف گوش برای ثابت ماندن بافت بینی در جای خود استفاده می کنند. در صورتی که نیاز به تغییر چندانی در این ناحیه از دماغ نباشد ، جراح از بی حسی استفاده می کند اما در صورتی که تغییر و اصلاحات زیاد باشد ، بیمار تحت بیهوشی کامل قرار می گیرد.

فیلم جراحی ریویژن در تهران

 

مراقبت های بعد از جراحی ثانویه بینی

بدیهی است پس از هر عملی به دلیل برش و تغییراتی که به روی بافت ناحیه مورد نظر ایجاد می شود ، فرد با عوارضی مواجه خواهد شد ؛ قاعدتا عمل زیبایی بينی و همین طور عمل ترمیمی بینی نیز از این موضوع مستثنی نیستند و افراد پس از انجام این عمل ها ؛ با عوارضی نظیر تورم ، کبودی و ندرتا درد و گلودرد مواجه می شوند. اما بروز این عوارض امری طبیعی بوده و اصلا جای نگرانی ندارد. در این شرایط افراد می توانند به منظور تسریع روند بهودی خود یک سری اصول مراقبتی را رعایت کنند که در ذیل به آن ها اشاره داشته ایم :

  • تورم و کبودی صورت تا سه روز افزایش یافته و به اوج می رسند ؛ پس از روز چهارم به تدریج کاهش یافته و از شدت آن کاسته می شود. البته شدت این عوارض در همه افراد یکی نیست و بسته به پوست و مقاومت بدنی هر فرد متفاوت است.
  • بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی در تهران توصیه می کنند ، برای کاهش تورم و کبودی صورت خود حداکثر تا سه روز از کمپرس یخ استفاده کنید. پس از آن بهتر است کمپرس گرم را به روی صورت خود قرار دهید ؛ اما توجه داشته باشید که کمپرس به روی بینی فشار وارد نکند.
  • نوشیدن مایعات گرم به تسکین درد گلو کمک می کند.
  • مصرف دارو های خود را فراموش نکنید و به موقع از آن ها استفاده کنید. ( استفاده از دارو های متفرقه بدون مشورت با پزشک  ممنوع است. )
  • به مدت دو هفته استفاده از دارو های ضد انعقادی همچون ایبوپروفن ، وارفارین و ژلوفن ممنوع است چرا که خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • بهتر است مصرف نمک و ادویه های تند را بعد از جراحی بینی ترمیمی به حداقل برسانید و از غذا های نرم و آبکی همچون سوپ ، فرنی و پوره سیب زمینی میل کنید. استفاده از آب کرفس و آب آناناس نیز در کاهش کبودی صورت بسیار موثر هستند.
  • به مدت دو هفته پس از این پروسیجر مصرف الکل و استعمال دخانیات ممنوع می باشد.
  • دکتر شهر جردی بهترین دکتر بینی ترمیمی در تهران توصیه می کنند ، حداقل تا یک هفته استراحت مطلق داشته باشید و از انجام کارهای غیر ضروری خودداری کنید ؛ لازم به ذکر است که انجام اقدامات سنگین نیز تا سه هفته بعد از جراحی بینی ترمیمی ممنوع می باشد.
  • تا دو ماه نباید از عینک استفاده کنید اما استفاده از لنز مانعی ندارد.
  • برای مدتی از شنا کردن در استخر و دریا خودداری کنید.
  • از رفتن به محل های گرم همچون سونا و جکوزی خودداری کرده و به محل های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دارد نروید.
  • به صورت مرتب بینی خود را شستشو دهید ( در واقع بهتر است روزی سه بار این کار را تکرار نمایید. )

 

جراحی ریویژن - دکتر بهزاد شهرجردی

 

نتیجه جراحی بینی ترمیمی

برای داشتن یک عمل موفقیت آمیز به بهترین دکتر جراحی بینی ترميمی در تهران یا شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید ، تا مجددا مجبور به انجام عمل دماغ خود نشوید. جراح بینی ترمیمی ، نقش بسزایی را در نتیجه  این عمل ایفا خواهد نمود. در صورتی که جراح از تخصص ، تبحر و مهارت بسیار زیادی در زمینه عمل جراحی ریویژن یا همان ترمیمی داشته باشد نتایج مطلوب و ایده آلی را خلق خواهد نمود.

افراد متقاضی می توانند ریویژن رینوپلاستی در تهران می توانند نمونه کارهای دکتر بهزاد شهرجردی بهترین جراح بینی تهران را در گالری تصاویر سایت و صفحه اینستاگرام ایشان مشاهده نمایند. ایشان در زمینه عمل ترمیمی از تخصص و تبحر بسیار زیادی برخوردار هستند که می توان با مشاهده نمونه کار های وی به صحت این عبارت پی برد.

خطرات عمل ترمیمی بینی

یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد از پزشکان خود به دلیل ترس از تیغ جراحی می پرسند این است که آیا عمل بینی عوارض و خطرات جانبی همراه دارد یا خیر ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم در عمل بینی ترمیمی نیز همانند سایر جراحی های زیبایی ممکن است مشکلات و عوارضی برای فرد به وجود آید. که البته با انتخاب بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی در شهر محل زندگی خودتان مانندتهران و رعایت نکات مراقبتی که پزشک به شما می گوید می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

از جمله مشکلاتی که بر اثر انجام عمل ریویژن توسط یک دکتر بینی بی تجربه ، بدون تخصص و بدون مهارت یا بر اثر رعایت نکردن نکات مراقبتی برای فرد به وجود آید می توان به از دست دادن حس بویایی که در بیشتر موارد موقتی بوده و به مرور زمان از بین می رود ، کبودی ، تورم ، درد طولانی و شدید ، آسیب دیدن مویرگ ها ، باقی ماندن اسکار و جای زخم ها بر روی بینی و غیره اشاره نمود.

از همین رو توصیه می شود در انتخاب های خود به خوبی دقت کنید و پزشکی را برگزینید که در جراحی بینی ترمیمی تخصص ، تجربه ، مهارت و سابقه بسیار زیادی داشته باشد تا بتواند از بروز هر گونه عارضه جلوگیری کند و چالش های به وجود آمده در حین عمل بینی ترمیمی را با موفقیت طی نماید.

عمل ترمیمی بینی یا جراحی ثانویه در تهران

 

 

چگونگی سوهان کشیدن بینی در جراحی ریویژن

پس از عمل بینی ترمیمی برای برطرف نمودن برآمدگی های جزئی استخوان می توان بینی را سوهان کشید. در این مواقع برای بیماران سوالی پیش می آید که سوهان بینی به چه شکل انجام می شود؟ سوهان بینی خود ابزاری از جنس فلز با دندانه های ریز می باشد که به شکل زیر استفاده می شود. با توجه به اینکه شدت مشکل بینی چه میزان است به دو طریق بیهوشی کامل و بی حسی موضعی سوهان کشی بینی انجام می گیرد. اگر سوهان کشی با بی حسی موضعی صورت گیرد ، پزشک اقدام به بی حس کردن اطراف بینی در خصوص جراحی بینی ترمیمی می کند. در صورتی که عمل بینی ترمیمی پیچیده تر باشد ، جراح اقدام به بیهوش کردن بیمار به طور عمومی می کند تا به طور کامل مریض به خواب رفته و چیزی حس نکند. لازم به ذکر است که اگر ایرادات و اصلاحات بینی کم باشد در مدت زمان کوتاهی جراح با بی حسی موضعی بر روی استخوان بینی سوهان کشیده و بالا و پایین می کند تا برآمدگی و یا قوز استخوان صاف شود.

پیوند غضروف در عمل ترمیم بینی

در عمل بینی ترمیمی معمولا پیوند غضروف در انجام اهداف عملکردی و زیبایی مورد نیاز است. در جراحی بینی اولیه ، تخلیه غضروف بسیار معمول می باشد. رایج ترین قسمت های بدن برای پیوند مورد نیاز بینی منابع غضروف و نواحی دنده یا گوش می باشد. سپس این قسمت های غضروفی به بینی پیوند داده می شوند. در رینوپلاستی ترمیمی برخلاف عمل زیبایی بینی اولیه بسیار حیاتی تر است و جای خطای بسیار کمی وجود دارد از این رو پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اگر می خواهید جراحی بینی ترمیمی انجام دهید دایره تحقیقاتتان را گسترده تر کنید تا جراح با تجربه بالا را برگزینید.

بهترین غضروف برای ترمیم بینی

پروتز یا گرافت در عمل ترمیمی بینی در برخی از موارد استفاده می شود که جراح با توجه به وضعیت بینی پیوند غضروف انجام می دهد. عمل ترمیم بینی با استفاده از غضروف دنده و گوش به منظور تقویت و حمایت از بینی استفاده می شود. در راینوپلاستی ترمیمی در اغلب موارد نیاز است تا برای اصلاح فرم بینی از غضروف اضافی استفاده شود که با توجه به شرایط بدنی فرد بیشتر این گرافت ها از سه ناحیه داخل خود بینی ، گوش و دنده تهیه می شود.
برای اینکه جواب سوال بهترین غضروف برای ترمیم بینی در جراحی بینی ترمیمی را بدهیم باید به این مورد اشاره کنیم که جراح با توجه به وضعیت بینی بیمار و تغییراتی که قرار است انجام دهد تعیین می کند که غضروف مورد نیاز می تواند از کجا تامین شود. غضروف دنده محکم تر از غضروف تیغه سپتوم بینی و گوش می باشد از همین رو در مواردی که میزان آسیب وارده به بینی بسیار زیاد است استفاده می شود و همواره در اولویت اخر پزشکان می باشد.

فیلم جراحی ترمیمی بینی توسط بهترین جراح بینی تهران

انتظارات و واقعیت های جراحی ریویژن

کسب رضایت از نتایج جراحی ثانویه بینی کمی سخت و دشوار می باشد ، از همین رو افراد برای اینکه از عمل دوم بینی خود رضایت کامل را داشته باشید باید از نتایج آن انتظارات درست و واقع بینانه ای داشته بشد. به طور مثال در صورتی که در اثر انجام عمل اولیه بینی ، بینی شما به شدت کوچک شده باشد حتی در صورتی که بهترین جراح ترمیمی بینی در تهران از تبحر و تخصص بسیار زیادی در زمینه عمل رویژن برخوردار باشد ممکن است باز هم قادر به برطرف کردن تمامی مشکلات و فرم دادن به بینی برای خلق نتایج مطلوب نباشد از همین رو نمی توان گفت بهترین دکتر بینی ریویژن که در رزومه کاری خود نمونه کار های ترمیمی زیبا و مطلوبی دارد ، بی تجربه یا ناکار آمد می باشد. چرا که جراحی بینی ترمیمی بر روی ساختمانی که در گذشته آسیب دیده است و پوست و استخوان به میزان کافی وجود ندارد کار بسیار سخت و پیچیده ای می باشد. از طرفی ممکن است برخی از مشکلات بینی ، به گونه ای باشند که نیاز باشد بیمار چندین بار تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار بگیرد تا نتایج مطلوب و زیبا شوند.

ایا عمل بینی ترمیمی درد دارد؟

در رابطه با درد ناشی از انجام عمل بینی ترمیمی ، باید ذکر کنیم که بیماران همانند عمل اولیه در زمان انجام پروسه دردی را حس نخواهند کرد و میزان درد به وجود آمده در دوران نقاهت ، به گونه ای است که با مصرف دارو های مسکن تجویز شده توسط بهترین دکتر عمل بینی ترمیمی تهران قابل کنترل و تسکین می باشد. به همین دلیل نیازی نیست در این رابطه نگران باشید. تنها شما استرس قبل از عمل ترمیمی بینی را کنترل کنید و پس از انجام آن نکات مراقبتی که پزشکتان به شما می گوید را رعایت کنید.

هزینه عمل ترمیمی بینی در تهران سال 1401

هزینه جراحی بینی ترمیمی به عوامل متعدد بسیار زیادی همچون ایراداتی که بینی شما وجود دارد ، میزان اصلاحات مورد نیاز ، نوع بینی ، نوع پوست ، فرم جدید بینی ، دستمزد پزشک ، کادر درمان و بیمارستان و غیره بستگی دارد. معمولا به دلیل سخت بودن و پیچیدگی ای که عمل ریویژن دارد ، هزینه آن نیز به نسبت عمل اولیه بینی بیشتر است. اما برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه های دقیق تر باید به صورت حضوری به پزشک خود مراجعه کنید.

نکات قابل توجه قبل از عمل ریویژن

در صورتی که تصمیم گرفته اید عمل ریویژن را انجام دهید و تایید صلاحیت آن را دریافت نموده اید و برای شما الزامی می باشد. نیاز است که به موارد زیر توجه کنید :

  • توقع خود را از جراحی بینی اولیه نیز پایین تر بیاورید.
  • همانطور که میدانید عمل بینی خود پروسه ای پیچیده می باشد. در نتیجه با هر بار تکرار آن به دشواری و پیچیدگی آن افزوده می شود.
  • در برخی مواقع نیز به دلیل رخ دادن برخی مشکلات در جراحی نخست بینی شما دیگر تحمل پروسه ترمیمی را ندارد. در صورت رخ دادن این مشکل شما باید یکسال برای انجام جراحی بینی ترمیمی صبر کنید یا به کل دیگر نمی توانید این پروسه را انجام دهید و باید آن را فراموش کنید.
  • یکی دیگر از موارد بسیار مهم این است که نباید در بینی خود زخم یا شکافی داشته باشید. دلیل آن نیز این ست که در صورت وجود زخم فعال حین پروسه امکان رخ دادن خطرات و عوارض جبران ناپذیر برای شما وجود دارد.
  • همچنین همانطور که می دانید تا زمانی که یک سال نگذرد و نقاهت بیمار کامل نشود هیچ پزشکی جراحی ترمیمی بینی را انجام نمی دهد.

دلیل اصرار جراحان بر فاصله یکساله جراحی ثانویه با پروسه اول چیست ؟

لازم است بدانید عمده تغییراتی که در عمل بینی اعمال می شوند برروی بخش تشکیل شده از استخوان و غضروف می باشد. برای اینکه پروسه جراحی انجام شود نیاز است که پوست بینی را از روی آن بردارند تا بتوانند به ساختار زیر آن دسترسی یابند ، در نتیجه بعد از اتمام پروسه باید به مدت یکسال به بینی زمان داده شود تا بتواند دوباره اتصال خود را با ساختار بینی برقرار نماید و به همان استحکام عادی و استاندار خود برسد.

تفاوت جراحی ثانویه با عمل بینی اولیه ؟

  • در جراحی بینی ترمیمی ، هدف اصلی اصلاح مشکلات یا تغییر تمامی یا بخشی از نتیجه ‌ یک جراحی بینی قبلی است. به عبارت دیگر ، این نوع جراحی برای ترمیم یا اصلاح نتایج نامطلوب یا مشکلات بعد از جراحی بینی قبلی انجام می ‌شود.
  • اما در جراحی بینی اولیه ، هدف اصلی تغییر شکل و ظاهر بینی است. در این نوع جراحی ، برای اولین بار به ‌طور مستقیم روی بینی اقدام می ‌شود تا شکل آن را تغییر داده و به دستاورد های مورد انتظار برسد.
  • به بیان ساده ‌تر ، رینوپلاستی ترمیمی برای اصلاح مشکلات پس از جراحی بینی قبلی انجام می ‌شود ، در حالی که جراحی بینی اولیه برای تغییر شکل و ظاهر اولیه بینی است.
  • برای تشخیص و توصیه در مورد جراحی بینی ترمیمی ، بهتر است به پزشک متخصص جراحی پلاستیک بینی مراجعه کنید.

بینی ترمیمی با پوست ضخیم به همراه انحراف

 

جراحی ترمیمی چه مزایایی دارد ؟

ریویژن راینوپلاستی می ‌تواند به دستیابی به تغییرات ظاهری و عملکردی مطلوب در بینی کمک کند. برخی از مزایا و فواید این جراحی شامل موارد زیر می ‌شود :

  • بهبود ظاهر : جراحی بینی ترمیمی می ‌تواند شکل و اندازه بینی را بهبود بخشیده و نسبت‌ های صورتی را تغییر دهد. به عنوان مثال ، ممکن است بتواند چین و چروک بینی را کاهش داده یا جلوه مناسبی را برای صورت ایجاد کند.
  • بهبود عملکرد بینی : در برخی موارد ، جراحی ترمیمی می ‌تواند به عملکرد بینی کمک کند. به عنوان مثال ، افرادی که مشکل تنفسی در نتیجه تیغه بینی منحرف یا آناتومی نامتعادل بینی دارند ، می ‌توانند از این جراحی برای بهبود تنفس و افزایش جریان هوا استفاده کنند.
  • رفع عیوب ناشی از صدمات و تصادفات : عمل بینی ترمیمی می ‌تواند در ترمیم عیوب ناشی از صدمات و تصادفات مانند شکستگی بینی ، جابجایی ساختارهای بینی و ضربه به بینی مؤثر باشد.
  • افزایش اعتماد به نفس : با تغییر ظاهر بینی به شکلی که خود برای شما مطلوب است ، ممکن است اعتماد به نفس شما افزایش یابد و رضایت شما از ظاهر خود افزایش یابد.

مهم است توجه داشته باشید که جراحی بینی ترمیمی نیاز به آنالیز دقیق و مشورت با یک پزشک متخصص دارد تا به نتیجه مطلوب برسید.

آیا بعد از جراحی ریویژن باز هم امکان عمل وجود دارد ؟

بله ، بعد از جراحی ریویژن ، در صورت نیاز و با توجه به شرایط پزشکی ، می ‌توان دوباره عمل جراحی بینی انجام داد. اما باید توجه داشت که جراحی بینی یک عمل جراحی پیچیده است و نیاز به تخصص و تجربه بالای پزشک دارد. همچنین ، برای انجام دوباره جراحی بینی ، باید به محل قبلی جراحی و ترمیم آن توجه ویژه‌ ای شود و از این نظر هم ممکن است کار برای پزشک دشوار باشد. بنابراین ، قبل از تصمیم گیری برای دوباره عمل جراحی بینی ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در این مورد جویا شوید.

قبل از جراحی ترمیمی بینی چه اتفاقی می افتد ؟

قبل از جراحی بینی ترمیمی ، باید مراحلی انجام شود تا بتوان بهترین نتیجه را از جراحی به دست آورد. این مراحل شامل ملاقات با جراح بینی ، بررسی تاریخچه پزشکی و داروهایی که مصرف می ‌کنید ، بررسی سلامتی شما ، انجام آزمایشات پیش جراحی و مشاوره درباره نوع جراحی و نتایج آن می ‌شود. همچنین ، در صورتی که شما دارای بیماری ‌هایی مانند فشار خون بالا ، دیابت ، بیماری ‌های قلبی و عروقی و یا سایر بیماری ‌های مزمن هستید ، باید این موضوع را با جراح بینی خود در میان بگذارید تا او بتواند برنامه‌ جراحی مناسبی برای شما تهیه کند. در کل ، مراحل قبل از جراحی بینی ترمیمی بسیار مهم هستند و باید به دقت انجام شوند تا جراحی با موفقیت انجام شود و نتیجه‌ بهتری به دست آید.

یکسال پس از جراحی ترمیمی بینی برای مراجعه کننده عزیز از اصفهان

 

آیا جراحی ترمیمی محدودیت سنی دارد ؟

بله ، جراحی ترمیمی ممکن است محدودیت سنی داشته باشد. در حالی که هر سنی برای جراحی ریویژن مناسب نیست ، اما برای بسیاری از بیماران ، سن مهم نیست و مهمترین عامل برای تصمیم گیری در مورد جراحی ، وضعیت جسمانی و سلامتی بیمار است. برای برخی افراد ، ریویژن رینوپلاستی در سنین جوانی ممکن است مناسب باشد ، در حالی که برای دیگران ، بهتر است که صبر کنند تا سن بالاتری را برای جراحی انتخاب کنند. به هر حال ، تصمیم نهایی در مورد جراحی بینی ترمیمی باید با پزشک شما مشورت شود.

مزایای ریویژن راینوپلاستی چیست ؟

جراحی ریویژن یا رینوپلاستی ترمیمی ، یک روش جراحی است که برای بهبود شکل و عملکرد بینی استفاده می ‌شود. این جراحی می ‌تواند برای درمان مشکلاتی مانند بینی کج ، بینی پهلویی ، بینی بزرگ یا کوچک ، بینی با عرض بالا یا پایین ، بینی با نوک بزرگ یا کوچک ، بینی با گوشتهای داخلی بیش از حد و یا بینی با مشکلات تنفسی استفاده شود. بعضی از مزایای جراحی بینی ترمیمی عبارتند از :

  • بهبود شکل و ظاهر بینی
  • بهبود عملکرد تنفسی بینی
  • افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر خود
  • کاهش درد و عدم راحتی در نفس کشیدن
  • بهبود کیفیت زندگی به دلیل بهبود تنفس و خواب
  • اصلاح مشکلات بینی ناشی از ضربه یا صدمات دیگر

به هر حال ، قبل از تصمیم گیری برای جراحی بینی ترمیمی ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و مزایا و معایب این جراحی را با او بررسی کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات