تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی

تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی

افرادی که تصمیم دارند تا برای جراحی بینی اقدام نمایند ، دچار نگرانی هایی می شوند. از جمله این نگرانی ها تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی و حس چشایی بعد از عمل می باشد .

 

علت از دست دادن حس بویایی بعد از عمل بینی یا کاهش آن به صورت کوتاه مدت از عوارض کوتاه مدت جراحی بینی است و جای نگرانی ندارد . به طور معمول برای بازگشت حس بویایی نیازی به درمان حس بویایی نیست و معمولاً با درمان گرفتگی بینی ( شستشوی به موقع داخل بینی با سرم شستشو ) رفع خواهد شد.

تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی

لازم به تذکر است چسبندگی درون بینی باعث می شود تا حس بویای به صورت بلند مدت کاهش یابد، اما این مشکل نیز با انجام جراحی ترمیمی بینی رفع خواهد شد .

عفونت بینی

دلیل اصلی احساس بوی عفونت در بینی و بوی بد بینی پس از عمل بینی به طور عمومی ناشی از باقی ماندن بخیه غیر جذبی در درون بینی می باشد. در این حالت راه خیلی باریکی میان فضای داخلی بینی و زیر پوست بینی ایجاد می شود که منجر به ورود میکروب شده و در نهایت احتمال بروز عفونت بعد از عمل جراحی بینی را افزایش می دهد.

علائم عفونت بینی بعد از جراحی بینی

بوی بد بینی پس از عمل بینی و احساس بوی تعفن از علائم عفونت بینی است.

علل تاثیر جراحی بینی بر حس بویایی :

بعد از این که جراحی بینی انجام بشود، یک مدت طولانی ورم بینی خواهید داشت. ورم ناشی از جراحی در بینی های گوشتی غالباً بیشتر است.

تورم منجر می گردد تا محفظه ها کمی بسته بشوند و در نهایت منجر به کاهش میزان بویایی بشوند. این شرایط حس چشایی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد . این شرایط موقتی است و در نهایت پس از 6 ماه برطرف خواهد شد .

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل  بینی – جراح بینیجراحی بینی گوشتیجراحی بینی ترمیمی )

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات