جراحی نوک بینی

جراحی نوک بینی

جراحی نوک بینی نیازمند ظرافت بسیار زیادی می باشد.در این نوع جراحی بسته به ایراداتی که در نوک بینی وجود دارد اصلاحیات انجام می گیرد. به کاربردن روش های جدید برای ایجاد نتیجه مطلوب، مناسب تر هستند.

در جراحی نوک بینی ، میزان بالا بردن نوک بینی به عوامل زیادی مانند قد، جنسیت، سن و دیگر مشخصات بیمار بستگی خواهد داشت. کلیه جراحان این موارد را در عمل زیبایی بینی در نظر خواهند گرفت.

جراحی نوک بینی

تاثیر نوک بینی روی چهره فرد

معمولا نوک بینی با لب بالایی زاویه ای تشکیل می دهند.بالا بودن نوک بینی در وضعیت طبیعی حتی به میزان کم، در جذاب تر شدن ظاهر بینی نقش زیادی خواهد داشت.زیباترین حالت بینی زمانی است که زاویه بخش زیرین بینی با لب بالایی بیش از 90 درجه باشد. جهت برطرف شدن افتادگی بینی در بانوان بایست نوک بینی کمی به سمت بالا کشیده شود. میزان بالا بردن نوک بینی به فاکتورهای زیادی بستگی خواهد داشت.

عوامل زیادی باعث افتادگی و یا بلند بودن نوک بینی می گردند.

از جمله :

  • افزایش سن
  • در صورت استفاده کردن از الگوهای قدیمی و به روز نشده در عمل زیبایی بینی
  • عوامل ارثی یا ژنتیکی
  • در اثر آسیب دیدن یا مصدوم شدن قبلی از قسمت بینی

عملکرد جراحی نوک بینی

جدا شدن غضروف از بافت های مجاور و نرمی و ضعیف بودن زیادی آنها باعث ایجاد افتادگی در نوک بینی خواهد شد. افرادی که دچار افتادگی بینی هستند،بازوی میانی بینی آنها ضعیف می باشد و قادر به پشتیبانی نوک بینی نیست. در جراحی بینی ، به کمک پیوند بافت غضروف کلومل به جای بازوی میانی، این مشکل اصلاح خواهد شد. در قسمت وسط بازوی میانی کلوملا، گرافت های غضروفی داخل یک حفره قرار داده می شوند.

در صورتی که عضله پایین آورنده تیغه بینی در افتادگی بینی موثر باشد قسمتی از آن برداشته خواهد شد. در صورت کم بودن برجستگی های نوک بینی به همراه پیوند غضروف کلومل، از یک گرافت ( گرفته شده از غضروف تیغه بینی ) غضروفی دیگر هم استفاده می شود. این کار به دلیل افزایش برآمدگی نوک بینی است. ممکن است به یک یا چند گرافت احتیاج داشته باشیم.ایجاد بخیه های درون منافذ بینی و قسمت های جانبی برای بیشتر تحت حمایت قرار دادن بافت غضروفی و اصلاح نوک بینی می باشد.

جهت آنکه نوک بینی ظاهر بهتری پیدا کند، احتمال دارد تغییراتی در شکل بازوی جانبی غضروف آلار ایجاد گردد. در صورت کوتاه نمودن این بازو، نوک بینی بالا می رود و افتادگی آن برطرف می شود. بازوی جانبی غضروف تا 6 الی 7 میلی متر بایست حفظ شود. در این صورت مسیر عبور هوا گرفته نخواهد شد. پیوند گرافت به بازوی جانبی غضروف در صورت ضعیف بودن غضروف های جانبی بخش پایین بینی انجام می شود. بعد از آن شاهد حمایت بیشتر از بازوی جانبی و تغییر شکل آن و در نهایت اصلاح نوک بینی خواهیم بود. پیوند غضروف جانبی در برطرف نمودن برآمدگی کوفته ای کاربرد دارد. با تبدیل به حالت زاویه دار و صاف، فرم نوک بینی را بهبود می بخشد.

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینیجراحی بینی گوشتیجراحی بینی ترمیمی )

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات