نحوه جراحی بینی

نحوه جراحی بینی

در جراحی زیبایی بینی به کاربردن تکنیک های صحیح و مطمئن باعث می شود از عمل بینی نتیجه نرمال و معمولی حاصل گردد. آنچه که باید در نحوه جراحی بینی بدان توجه ویژه شود میزان ضخامت پوست و زاویه های بینی است.

آسیب ندیدن فرآیند تنفسی در بیماران بسیار حائز اهمیت است. در صورت باریک شد بیش از حد بینی ، تنفس کردن فرد با مشکل مواجه خواهد شد. این نکته ای که بایست در نحوه جراحی بینی عروسکی توسط جراح بدان توجه شود.

نحوه جراحی بینی

 

 افراد از نظر نوع پوستی به دو گروه ذیل تقسیم می شوند:

بسته به هر یک از انواع پوستی که بیمار داشته باشد نتیجه و نوع عمل متفاوت خواهد بود. برگشت پوست های  ضخیم به جای خود به زمان بیشتری نیاز دارد و بیماران بایست صبور باشند.

جراح با در نظر گرفتن جنس پوست، نحوه جراحی بینی را تعیین می نماید. بیمارانی که پوست آنها نازک است تحت جراحی بینی استخوانی و بیمارانی که پوست آنها ضخیم است تحت جراحی بینی به اصطلاح گوشتی قرار خواهند گرفت.

عمل زیبایی بینی از نوع گوشتی

این جراحی با تغییر شکل غضروف های طرفی بینی همراه است. در نوک بینی های گوشتی مشکلاتی از قبیل بزرگ بودن ، پهن و عریض بودن به وفور دیده می شود. زمانی که بیمار تحت جراحی رینوپلاستی  قرار می گیرد، هر گونه از این ایرادات برطرف می گردد.

عمل زیبایی بینی از نوع استخوانی

اغلب اوقات در بینی های استخوانی ، قوز ، انحراف و برآمدگی زیاد دیده می شود. قوزی که در بینی به وجود می آید ممکن است تحت عوامل ژنتیکی و یا آسیب های دوران جوانی باشد. پس از اینکه بیمار تحت جراحی رینوپلاستی قرار گرفت، با از بین رفتن قوز آزار دهنده، طول و عرض بینی و دیگر اعضای صورت در تناسب مناسبی قرار می گیرند.

انجام جراحی بینی با دو تکنیک باز و بسته

نحوه جراحی بینی در هر یک از روش های مذکور با یکدیگر متفاوت است. جراح با بررسی های همه جانبه بدون هیچ مانعی هر یک از این روش ها را مورد استفاده قرار می دهد. درهر دو روش جراح با برشی در که در بینی ایجاد می کند به ساختمان داخلی بینی دسترسی می یابد. تنها تفاوت این دو روش،نوع برشی است که در کولوملا یا پایک میانی بینی به وجود می آید. هر یک از این روش ها معایب و مزایای خاص خود را دارند. ولی بسته به انتخاب جراح هر دو روش استفاده می شود.

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل  بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

 

 

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات