کجی بینی بعد از عمل

کجی بینی بعد از عمل

کجی بینی بعد از عمل : کجی بینی بعد از عمل بینی با انحراف بینی تفاوت دارد . معمولا کج بودن تیغه داخل بینی ، با کج بودن بینی اشتباه گرفته می شود.

وجود یک صفحه عمودی نازک به نام سپتوم در قسمت داخل بینی که مثل ستون ، بینی را محکم نگه می دارد.

تفاوت انحراف بینی و کجی آن  به این علت حائز اهمیت است که انحراف بینی یک عمل درمانی به حساب می آید و بیمه های درمانی  هزینه های آن را تقبل می کنند ولی کجی بینی یک عمل زیبایی محسوب شده در نتیجه توسط بیمه های درمانی قابل پرداخت نمی باشد.

کجی بینی بعد از عمل

وجود سه حالت برای کجی بینی بعد از عمل

تیغه وسط بینی اگر کج باشد و این کجی منجر به بسته شدن یک یا هر دو حفره بینی شده باشد ، به آن انحراف بینی گفته می شود. هم بیمه های معمولی و هم بیمه های تکمیل ، هزینه آن را پرداخت می کنند.

اگر فردی تیغه وسط بینی اش دچار کجی باشد و در راستای آن  کل ساختار بینی اش نیز کج باشد طوری که هیچ یک از حفره های بینی اش مسدود نشوند دیگر عمل درمانی به حساب نمی آید و باید با جراحی زیبایی بینی رفع شود. بخاطر اینکه  کل هرم بینی باید جابه جا شود . فقط رفع اشکال تیغه وسط بینی باعث حل شدن مشکل بیمار نمی شود.

حالت سوم حالتی است که کل هرم بینی کج بوده و همچنین تیغه وسط بینی هم کج است به طوری که حفره های بینی مسدوده شده اند در این صورت قسمتی از جراحی را که مربوط به تیغه وسط بینی است بیمه ها باید هزینه ش را قبول کنند اما در حال حاضر متاسفانه برای بیمه ها قابل قبول نیست چون همزمان با آن عمل جراحی زیبایی بینی نیز انجام می شود. تکلیف این موضوع باید در آینده مشخص گردد.

ورم نامتقارن بینی

بعضی از مواقع در اثر ورم نامتقارن امکان دارد سوراخ های بینی نامتقارن نشود. این عدم تقارن معمولا با کاهش ورم بینی بعد از 6 ماه رفع می شود.

آیا با یک بار عمل جراحی زیبایی بینی ایراد کجی بینی رفع می شود؟

در بین مردم شایع است که برای رفع کجی ظاهری بینی یک عمل جراحی بینی  کافی نمی باشد همچنین اگر بینی کج ، عمل شود دوباره کج می گردد و نیاز به عمل دوباره دارد.

این یک باور اشتباه است ، اینگونه نیست که بینی کج را نشود با جراحی صاف کرد ، اتفاقا باید بینی کج با جراحی ، صاف شود، اما مواردی وجود دارد که  باعث نیاز فرد به  جراحی دوباره می شود. منشا این موارد ، عدم تقارن بینی همزمان با کجی صورت است. مثلا افرادی که در کودکی صورت و بینی شان دچار ضربه شده و منجر به رشد کج ،صورت شان شده است.

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات