بینی عمل شده

جراحی بینی  باید به بهترین نحو انجام شود تا بیمار هیچ گونه عارضه ای نداشته باشد و از فرم بینی عمل شده رضایت کامل داشته باشد . علاوه بر فرم زیبا برای بینی ، نباید هیچ گونه آسیبی به عملکرد بینی و بافت های بینی زده شود تا عملکرد صحیحی بینی نیز حفظ شود. بیش از حد کوچک شدن پره های بینی منجربه اختلال در تنفس فرد می شود زیرا جریان ورود هوا به داخل و خارج بینی به سختی انجام می شود ، در نتیجه سایز پره های بینی باید متناسب باشد . همچنین بینی اگر بیش از اندازه کوچک شود ، زیبایی چندانی ندارد و منجر به مصنوعی شدن فرم بینی و صورت می شود.

بینی عمل شده

مراقبت های لازم از بینی عمل شده

  • به دلیل تاثیر داروهای بیهوشی روز اول احساس خستگی و بی حال بودن طبیعی است به همین دلیل بهتر است استراحت کنید .
  • تا زمانی که گچ یا اسپلینت بر روی بینی قرار دارد از شستن صورت پرهیز کنید و موقع استحمام نیز صورت را نشویید .
  • رابطه جنسی باعث می شود تا فرد دچار هیجان شود و هیجان منجربه افزایش فشار خون می شود که این امر تاثیر منفی بر روی تورم بینی جراحی شده دارد ، به همین دلیل توصیه می شود حداقل تا 3 هفته از انجام فعالیت جنسی پرهیز کنید.
  • تغذیه بعد از جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است، نباید از مواد غذایی استفاده شود که نیاز به جوییدن داشته باشند به همین دلیل در روزهای اولیه رعایت رژیم غذایی نرم و استفاده از غذاهای آب پز یا بخار پز توصیه می شود.
  • از ماساژ دادن بینی و نواحی بینی پرهیز کنید تا نتیجه تحت تاثیر قرار نگیرد.
  • از ضربه خوردن به بینی عمل شده به شدت باید جلوگیری کرد به همین دلیل در روز های اولیه از قرار گرفتن در محل های شلوغی چون مترو به شدت پرهیز کنید.
  • بهترین حالت خواب پس از جراحی بینی ، خوابیدنبه پشت است زیرا در این حالت فشاری به بینی وارد نمی شود.
  • خون رسانی در ترمیم بینی نقش مهمی دارد به همین دلیل از کشیدن سیگار ، انواع دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید تا خون رسانی بهتری داشته باشید و بینی سریع تر ترمیم پیدا کند.
  • حداقل تا دو ماه مجاز به انجام فعالیت های ورزشی نیستید و پیش از شروع فعالیت های ورزشی بهتر است بینی بررسی شود تا مشخص گردد مجاز به انجام فعالیتهای ورزشی هستید یا بهتر است مدتی دیگر صبر داشته باشید .
  • بهتر است در روزهای اولیه کمترین استفاده را از ماهیچه های صورت داشته باشید واز رفتارهایی چون خندید ، خمیازه کشیدن و صحبت کردن را کنترل کنید تا عضلات صورت بیش از اندازه درگیر نشوند و نتیجه عمل جراحی تحت تاثیر قرار نگیرد .

بینی عمل شده

رعایت مراقبت های گفته شده برای بینی عمل شده  باعث می شود تا نتیجه دلخواهی از جراحی به دست آورید . علاوه بر رعایت نکات مراقبتی ،متقاضیان رینوپلاستی باید  بهترین جراح بینی را انتخاب کنند تا بینی از طریق بهترین تکنیک و با مهارت بالا جراحی شود .

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات