جراحی بینی
12 آگوست

عمل لوزه

عمل لوزه : لوزه ها بخشی از سیستم ایمنی بدن بوده و دو غده کوچک در کناره های گلو هستند ، لوزه ها  از ورود میکروب ها از راه دهان به بدن جلوگیری می کنند به همین دلیل کوچک ترین آسیب لوزه منجربه اختلال در سیستم ایمنی می شود .

در اصل لوزه ها بافت هایی هستند که در غدد لنفاوی وجود دارند و افزایش سایز یا عفونت آن ها مشکلاتی برای افراد به همراه دارد .

التهاب و تورم لوزه بیشتر از بزرگسالان در بین کودکان شایع است و در صورتی که والدین مشکلاتی در تنفس و بلع غذای کودک خود حس کردند باید برای درمان و معالجه کودک خود اقدامات لازم را انجام دهند .

عمل لوزه

علائم التهاب لوزه

• درد شدید گلو
  • آبسه لثه
  • گرفتگی بینی
  • دشوار شدن خوردن غذا
  • خر و پف
  • بوی بد دهان

در کل بزرگ شدن لوزه ها یا عفونت آن ها منجربه مشکلات تنفسی ، عفونت گوش و سینوس ها می شود زیرا لوزه و لوزه سوم یا آنوئید در دهان و پشت دریچه های بینی قرار دارند.

درمان بیماری مرتبط با لوزه

همانطور که گفته شد لوزه ها در دو طرف گلو هستند و همین امر باعث می شود تا بیماران از انجام جراحی لوزه واهمه داشته باشد ولی بیماران باید بدانند که جراحی لوزه بهترین و قطعی ترین روش برای درمان بیماری های مرتبط با لوزه است .

درد و ناراحتی در گلو پس از عمل لوزه طبیعی است و اگر روند بهبود به خوبی پیش برود بعد از گذشت 6 الی 6 روز درد افزایش نیز پیدا می کند.

به همین دلیل افزایش درد جای نگرانی ندارد  و دلیل افزایش درد ،غشای سفید رنگ روی محل جراحی است که کشیده می شود و در حال بهبود است.

خون دماغ شدن یا وجود لکه های سفید نیز طبیعی است و در صورتی که خونریزی بیش از اندازه بود یا قطع نشد نیاز است که به دکتر متخصص مراجعه کنید.

هزینه عمل لوزه

متخصص گوش و حلق و بینی به خوبی می توان بیماری لوزه را درمان کند بنابراین بهتر است برای انجام عمل لوزه به یک متخصص مراجعه کنید .

لوزه ها جز سیستم دفاعی بدن هستند به همین دلیل نباید نسبت به درمان بیماری های مرتبط با لوزه کوتاهی کرد .

پس از اینکه متخصص گوش و گلو و بینی تایید کرد که فرد نیاز به جراحی لوزه دارد می توانید هزینه جراحی لوزه را با توجه به دستمزد جراح متخصص جویا شوید .

هزینه های بیمارستان و مبلغ دریافتی جراح متخصص از عوامل تعیین کننده هزینه هستند.

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

( عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جراح بینی