جراحی بینی فانتزی

افرادی که برای انجام جراحی بینی اقدام می کنند ، گاهی تقاضا دارند تا فرم ظاهری بینی آنها عروسکی بشود و جراحی بینی فانتزی بر روی بینی آنها صورت بگیرد. در صورتی که تصمیم دارید برای انجام عمل زیبایی بینی خود اقدام نمایید و متقاضی جراحی زیبایی بینی عروسکی یا فانتزی هستید ، توصیه می کنیم تا در ابتدا با معیار هایی که در این زمینه باید به آن توجه داشت ، آشنا بشوید.

 

جراحی بینی فانتزی در تهران

 

نوک بینی بیشترین تغییر را می کند !!

یکی از مهم ترین مسائلی که در جراحی بینی فانتزی مطرح است فرم نوک بینی است. در صورتی که زاویه بین نوک بینی با لب بالا 90 درجه باشد ، بینی طبیعی است ، اما اگر جراح زیبایی بینی در حین جراحی با تغییرات که روی بینی ایجاد می کند باعث شود تا این زاویه به 105 درج برسد ، فرم بینی زیبا و فانتزی خواهد شد. همچنین برخی از افراد نیز تقاضا دارند تا بینی شان خیلی کوچک بشود.

بهترین جراح بینی فانتزی تهران

پس از آن فاکتوری که باید در نظر بگیرید پزشک می باشد. چرا که حال این بهترین دکتر بینی تهران است که به فرد متقاضی خواهد گفت که آیا این میزان کوچک نمودن و سر بالا کردن نوک بینی می تواند منجر به افزایش زیبایی در چهره فرد بشود ؟ چرا که ممکن است عمل بینی فانتزی نه تنها منجر به افزایش زیبایی چهره او نشود ، بلکه باعث شود تا میزان زیبایی چهره وی نیز کاهش یابد . علاوه بر این باید گفت که ممکن است این میزان کوچک نمودن بینی باعث شود تا به عملکرد تنفسی بینی آسیب برسد.

با در نظر داشتن این موضوع که از دلایل شایع مراجعه افراد برای جراحی زیبایی بینی فانتزی شکایت از بزرگی بینی و تقاضا برای کوچک کردن اندازه بینی شان است ، توصیه می شود تا این موارد را بر عهده پزشک بگذارید و از او بخواهید تا به شما بگوید که آیا شما کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی بینی فانتزی هستید یا خیر ؟

 

جراحی بینی فانتزی در تهران - دکتر بهزاد شهرجردی

 

جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی

هر فردی با توجه به سلیقه و علاقه خود فرم خاصی را برای بینی در نظر دارد و همانطور که گفته شد جراح بینی می تواند به بیمار کمک کند تا بهترین فرم را برای بینی انتخاب کند. یکی دیگر از مدل های عمل زیبایی بینی که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده ، فرم بینی نیمه فانتزی است. برای برخی از متقاضیان طبیعی بودن بینی یا فانتزی بودن بینی مورد پسند نیست و به دنبال فرمی برای بینی هستند که ترکیبی از بینی طبیعی و بینی فانتزی باشد. جراحی کردن بینی به فرم نیمه فانتزی در اصل ترکیبی از عمل دماغ طبیعی و عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی است. در این پروسه برخلاف جراحی بینی فانتزی قوس کمی روی بینی ایجاد می شود و نوک بینی کمی سربالا است.

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

اگر شما به هر دو این بینی های نگاه کنید متوجه تفاوت بارز آن ها خواهید شد. از مهم ترین تفاوت های که میان جراحی بینی طبیعی و بینی های فانتزی وجود دارد می توان به زاویه نوک بینی و لب اشاره کرد. در جراحی زیبایی بینی فانتزی زاویه نوک بینی و لب بالا بیش از مدل بینی های طبیعی می باشد. در بینی های که نتیجه جراحی آن ها طبیعی است ، بینی از نیم رخ حالت سرسره ای ندارد و قوسی در آن دیده نخواهد شد. اما در مدل عروسکی این خصوصیت کاملا مشهود می باشد. همچنین میزان سر بالا بودن بینی نیز در مدل های عروسکی خیلی بیشتر از مدل طبیعی و نیمه فانتزی می باشد. سایز بینی نیز در این مدل معمولا کمی بیشتر از حالت طبیعی کوچک می شود و شکل عروسکی می گیرد. در مدل طبیعی کسی که بعد از عمل جراحی برای اولین بار شما را می بیند ممکن است حتی متوجه این موضوع نشود که شما در گذشته بینی خود را عمل کرده اید.

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های که در میان جراحی بینی فانتزی و طبیعی  وجود دارد و جا دارد که در این بخش به آن اشاره کنیم ، عمل ترمیمی بینی می باشد. بینی که به فرم طبیعی عمل شده است قابلیت اینکه بعد ها به صورت نیمه فانتزی یا فانتزی عمل شود را دارد. اما اینکه بخواهیم یک بینی را از فرم فانتزی به حالت طبیعی یا نیمه فانتزی باز گردانیم موضوع کمی سخت و پیچیده خواهد شد و حتی در برخی از موارد این کار نشدنی است. این به این معنی است که اگر شما تصمیم به عمل جراحی به صورت فانتزی یا حتی نیمه فانتزی گرفتید ، پس از عمل چنانچه به هر دلیلی از فرم نهایی بینی خود رضایت کامل نداشته باشید عمل جراحی ترمیمی شما دشوار تر خواهد بود.

 

جراحی بینی فانتزی - دکتر بهزاد شهرجردی

 

آیا فرم جراحی بینی فانتزی برای من مناسب است ؟

این یکی از شایع ترین سوالاتی است که افراد هنگام مراجعه به دکتر بهزاد شهرجردی ، بهترین جراح بینی تهران از ایشان می پرسند و دچار اضطراب و نگرانی هستند که عمل بینی فانتزی با چهره آن ها تناسب خواهد داشت یا خیر ؟ در پاسخ باید بگوییم که عوامل زیادی در موفقیت آمیز بودن نتیجه جراحی زیبایی بینی فانتزی و میزان رضایت مندی افراد از آن تاثیر گذارند که عباتند از :

  • سلیقه فرد

فرد باید با خود و دکتر بینی اش صادق بوده و بداند که از عمل رینوپلاستی چه انتظاراتی دارد و آن ها را با پزشک خود مطرح نماید. افراد باید از خود بپرسند که آیا :

  1. تمایل دارند نتیجه جراحی زیبایی بینی در صورت شان مشخص باشد یا خیر ؟
  2. دوست دارند ظاهر طبیعی بینی شان حفظ شود یا خیر ؟

در صورتی که بنا به دلایل خود دوست دارید افراد با دیدن شما متوجه انجام رینوپلاستی شان شوند یا تمایل دارید چهره تان ظریف و عروسکی شود، جراحی بینی فانتزی برای شما مناسب بوده در غیر این صورت باید از انجام این جراحی خودداری کنید زیرا رضایت شما را به دنبال نخواهد داشت.

 

عمل بینی فانتزی در تهران - دکتر شهرجردیجراحی بینی فانتزی

 

  • نوع بینی

تعیین کننده ترین عامل، نوع بینی است به طوریکه اگر بینی تان گوشتی باشد چاره ای جز جراحی کردن آن به فرم طبیعی ندارید. البته در برخی از موارد می توان این نوع از بینی ها را به فرم نیمه فانتزی جراحی کرد ولی به هیچ عنوان نمی توان آن ها را به فرم فانتزی جراحی کرد.

دلیل عدم امکان جراحی بینی فانتزی بر روی بینی های گوشتی پوست ضخیم و بافت های زیرجلدی هستند که از مشاهده ظریف کاری های ایجاد شده بر روی ساختار بینی جلوگیری می کند، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که به دلیل ضغیف بودن ساختار بینی های گوشتی نمی توان مانور زیادی در فرم دهی آن ها انجام داد و به اصطلاح این نوع از بینی ها خوش تراش نیستند. بنابراین اگر بینی گوشتی دارید باید قید فرم فانتزی را بزنید.

  • تناسب بینی با اجزای صورت

جراحان حاذق و با تجربه در هنگام تعیین فرم بینی توجه ویژه ای به تناسب بین اجزا می نمایند، جراحی بینی فانتزی معمولاً برای افرادی مناسب است که :

  • صورت های کوچکی دارند.
  • اجزای صورت آن ها ظریف می باشد.
  • فاصله بین لب و بینی آن ها کم است.
  • و غیره

 

  • جنسیت

خانم ها به دلیل ظریف بودن چهره شان نسبت به آقایان که صورت های بزرگ و استخوانی دارند ، کاندیداهای مناسب تری برای جراحی بینی فانتزی هستند.

اهمیت مراقبت های بعد از رینوپلاستی فانتزی

همه افراد پس از جراحی زیبایی دماغ ، با تورم و کبودی و گاهاً درد صورت و گلو مواجه می شوند ؛ البته شدت هر یک از این عوارض در همه افراد ، یکسان نیست. به طور کلی با رعایت یکسری اصول و نکات مراقبتی می توانید این عوارض را به حداقل برسانید و دوران نقاهت کوتاه تر و راحت تری را پس از راینوپلاستی تجربه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

از جمله مراقبت های مهم بعد از عمل بینی، صرف نظر از مدل بینی شما طبیعی ، نیمه فانتزی یا فانتزی است باید به موارد ذیل اشاره نمود.

  • حداقل به مدت دو تا سه روز بعد از عمل زیبایی بینی فانتزی در نواحی اطراف چشم و بینی خود دچار کبودی و ورم خواهید بود که به منظور کاهش تورم و کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • روزی که از کلینیک مرخص می شوید تنها از مایعات استفاده کنید. ( در صورتی که گلودرد داشتید ، نوشیدن مایعات گرم می تواند در تسکین درد گلو موثر باشد. )
  • حداقل تا یک هفته پس از عمل دماغ ، از مواد غذایی نرم و میکس شده که نیاز به جویدن ندارند استفاده کنید و از هفته دوم می توانید غذاهای معول را میل نمایید.
  • حداقل تا یک ماه بعد از جراحی بینی فانتزی ، از انجام کارهایی که موجب افزایش ضربان قلب می شوند نظیر بلند کردن اجسام سنگین ، فعالیت های شدید بدنی و ورزش های پر تحرک خودداری کنید ؛ چرا که این کار ها سبب تشدید تورم و کبودی صورت خواهند شد.
  • معمولاً دکتر عمل بینی عروسکی  به شما توصیه خواهد کرد که تا دو ماه از عینک ( آفتابی و طبی ) استفاده نکنید ؛ البته لازم به ذکر است افرادی که بدون عینک به سختی قادر به دیدن هستند می توانند لنز طبی تهیه کنند.
  • کلر موجود در آب استخرها برای بینی و بخیه های آن مضر است ؛ بنابراین تا مدتی پس از جراحی بینی  عروسکی از رفتن به استخر ، شنا کردن و شیرجه زدن خودداری نمایید.
  • تا زمانی که دکتر معالج تان توصیه می کند حتما از رفتن به محل های بسیار گرم همچون سونا ، جکوزی ، حمام بخار و همچنین قرارگیری در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنید.

 

 

هزینه جراحی بینی فانتزی در تهران

هزینه نهایی جراحی دماغ عروسکی پس از بررسی بینی بیمار گفته می شود ولی برخی از جراحان بینی هزینه های حدودی را با توجه به نوع بینی بیمار اعلام می کنند. بنابراین برای مطلع از شدن از هزینه رینوپلاستی به پزشک مد نظرتان مراجعه کنید.

مراقبت های قبل از جراحی بینی فانتزی

رعایت عوامل توصیه شده توسط متخصص، پیش از عمل بینی فانتزی با تاثیرات مستقیم می توانند به زیباجویان در کسب نتایج مطلوب از رینوپلاستی در حداقل ترین بازه زمانی، تاثیر بسزایی بگذارد . برخی از چنین نکات توصیه شده مراقبتی حائز اهمیت به شرح موارد زیر می باشد:

  • خواسته ها و انتظارات خود از عمل را طی جلسات مشاوره بازگو کنید.
  • انتظارات و خواسته های خود را واقع گرایانه انتخاب نمایید.
  • آزمایش هایی توصیه شده برای جراحی بینی فانتزی به دقت انجام شوند.
  • مصرف داروهای رقیق کنده خون مثل آسپرین و داروهایی که حاوی آن هستند مانند پروفن، به دلیل افزایش احتمال خونریزی می بایست در بازه حداقلی دو هفته پیش از پروسه درمانی قطع گردند
  • از استعمال سیگار و دیگر دخانیات از دو هفته قبل از رینوپلاستی اجتناب نمایید.
  • مصرف مشروبات الکی به دلیل بروز مشکل در حین بیهوشی و ریکاوری ممانعت دارد.
  • تاریچه دارویی و یا بیماری های خود را به متخصص درمانگر خود جهت انجام جراحی بینی فانتزی ارائه دهید.
  • در صورت داشتن سابقه جراحی پیشین و یا حساسیت به دارهای بیهوشی به پزشک معالج خود درمیان بگذارید.
  • فرد می بایست از شش الی هشت ساعت قبل از عمل ناشتا بماند.
  • هنگام مراجعه پوست صورت عاری از هرگونه لوازم آرایشی و یا محصولات پوستی باشد.
  • استفاده از وسایل هرگونه وسایل فلزی و یا زیورآلات در روز جراحی بینی فانتزی برای بیماران ممنوع است.
  • برای راحتی خود بیمار و دستکاری نشدن نتایج، بهتر است لباس های آزاد و بدون دکمه بپوشد .
  • فرد باید در روز عمل جواب آزمایشات انجام و سایر مدارک پزشکی و کارت شناسایی را به همراه خود بیاورد
  • در معرض تابش مستقیم نور افتاب قرار نگیرید تا پوست صورتتان آفتاب سوخته نگردد. استفاده از کرم های ضد آفتاب می تواند گزینه مناسبی باشد.

ضخامت پوست در جراحی بینی فانتزی چه تاثیری دارد ؟

به طور کلی بینی هر فرد خصوصیات مر بوط به خود را دارد که آن را از سایر بینی ها مجزا می نماید که یکی از مهم ترین آنها که تاثیر بسیاری در نتیجه عمل بینی نیز دارد ضخامت پوست بینی نیز می باشد. همانطور که احتمالا می دانید در مدل بینی عروسکی یا فانتزی هدف از جراحی رسیدن به یک بینی نازک و ظریف با قوس زیاد است و این موضوع نیاز دارد تا در طول پروسه تغییرات بسیاری در بینی ایجاد شوند که برخی از آنها بسیار جزئی می باشند. از سوی دیگر در این صورت اگر فرد بینی با پوست ضخیم داشته باشد بعد از این نوع از جراحی بینی امکان دارد با قرار گرفتن پوست برروی ساختار بینی بسیاری از تغییرات ایجاد شده در بینی شما مشخص نشوند و ظاهر آن به آن شکلی که می خواهید نرسد. همچنین در برخی مواقع نیز افتادگی در بینی رخ میدهد و به همین دلیل به افرادی با بینی گوشتی انجام جراحی بینی فانتزی را توصیه نمی کنند. در نتیجه پوست ضخیم می تواند به نتیجه این نوع از عمل آسیب برساند و آن را خراب کند.

برخی از نکات درباره جراحی بینی فانتزی

  • برای اینکه بخواهید این نوع از رینوپلاستی را انجام دهید نیاز است تا بینی شما از پوست نازک و ساختار قوی و محکمی برخوردار باشد تا بدون هیچ مشکلی بهترین نتیجه را دریافت نمایید.
  • بهترین کاندیدا برای جراحی بینی فانتزی کسانی هستند که بینی استخوانی دارند و سایر اجزای صورت آنها به نسبت کوچک هستند ؛ زیرا هماهنگی خوبی بعد از عمل بین بینی و صورت آنها خواهد بود.
  • کسانی که بینی گوشتی دارند کاندیدای مناسبی برای عمل بینی فانتزی نیستند و بهتر است برا رسیدن به نتیجه بهتر نوع طبیعی این جراحی را انجام دهند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات