جراحی بینی طبیعی

تمامی افرادی که متقاضی عمل جراحی بینی هستند، یکی از موضوع هایی که ذهن شان را درگیر کرده ، این است که آیا جراحی بینی طبیعی انجام دهند یا جراحی بینی عروسکی. اکثر افرادی که برای انجام جراحی بینی به دکتر بهزاد شهرجردی مراجعه می کنند از عدم زیبایی ظاهر بینی برای مثال افتادگی نوک بینی ، یا قوز پل بینی و غیره رنج می برند و تقاضا دارند تا جراح بینی با رفع این ایرادها به بهبود فرم ظاهر بینی و زیبایی بیشتر آن ها کمک کند.

 

جراحی بینی طبیعی در تهران - دکتر شهرجردی

 

درباره این نوع از عمل دماغ

باید به این نکته توجه کرد که چه جراحی بینی طبیعی باشد و چه جراحی بینی عروسکی انجام شود موضوع مهم این است که جراح بینی هم زمان با اینکه به رفع ایرادهای ظاهری بینی می پردازد، بتواند از عملکرد و تنفسی بینی و عدم آسیب به آن حفاظت نماید.

در علم زیبا شناسی برای زیبایی هر یک از اعضای بدن و اجزای صورت تعاریفی وجود دارد برای مثال برای این که بینی فرد فرمی طبیعی داشته باشد جراح بینی سعی می کند تا زاویه بین لب و بینی حدود 90 درجه باشد زیرا اگر این زاویه افزایش یابد بینی به شکل عروسکی در خواهد آمد.

در جراحی بینی طبیعی یکی از نکاتی که مهم است و لازم است تا بهترین جراح بینی در تهران به آن توجه نماید اندازه سوراخ های بینی است.

امکان دارد تا فرد پیش از عمل بینی از جراح بینی خود بخواهد تا سوراخ های بینی اش کوچک تر از اندازه فعلی شود. جراح بینی باید دقت کند تا این کوچک کردن ، گذشته از این که با سایر قسمت های بینی تناسب داشته باشد ، آسیبی هم به عمکرد تنفسی وارد نکند.

دیگر مورد مهم بخیه برش های ایجاده شده است. جراح بینی ماهر می داند که برش های مورد نیاز را چگونه ایجاد نماید تا پس از اتمام جراحی و بهبود وضعیت زخم ها اسکار این برش ها مشخص نباشد و مانع آن نشود تا جراحی بینی طبیعی انجام شود.

انتخاب بهترین دکتر جراحی بینی طبیعی

  • برای انتخاب یک جراح بینی خوب راه های متنوعی وجود دارد از جمله پرس و جو از دوستان و آشنایان یا جستجو در گوگل.
  • پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی درباره میزان تحصیلات و سوابق کاری آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید.
  • در جلسه مشاوره تمامی انتظارات خود را به بهترین جراح بینی بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند.
  • برای اطمینان از انتخاب خود حتما میزان رضایت بیماران جراح بینی مورد نظر را سنجیده و نمونه کارهای او را مشاهده کنید.
  • برای مشاهده نمونه کارهای دکتر بهزاد شهرجردی می توانید به گالری تصاویر وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی طبیعی

  • آزمایشاتی را که جراح بینی برای تان تجویز نموده است به طور کامل انجام داده و نتیجه آن را برای بررسی های بیشتر به جراح بینی مورد نظر نشان دهید.
  • شب قبل از جراحی زیبایی بینی غذای سبک میل کرده و به مدت 8 ساعت قبل از عمل جراحی بینی چیزی میل نکنید و ناشتا برای عمل مراجعه نمایید.
  • به مدت دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات مصرف نکنید.
  • آقایان پیش از مراجعه ریش و سبیل خود را بتراشند و بانوان بدون آرایش صورت مراجعه کنند.
  • حتما در روز جراحی بینی یک همراه با خود داشته باشید.
  • همانطور که گفته شد ، اولین اقدام قبل از انجام جراحی بینی ، انتخاب جراح بینی خوب و با تجربه می باشد که با کسب نتیجه مطلوب ارتباط مستقیم دارد.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر بهزاد شهرجردی

 

دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی طبیعی

  • پس از انتخاب جراح مورد نظر خود ، به بررسی رزومه کاری و میزان تحصیلات ایشان بپردازید. توصیه می شود حتما نمونه کار های جراح بینی را مشاهده بفرمایید.
  • با مطب تماس گرفته و وقت مشاوره ای برای خود بگیرید و در جلسه مشاوره با پزشک خود درباره انتظاراتی که از جراحی بینی دارید و اینکه می خواهید بینی شما چه فرمی شود، صحبت نمایید.
  • از همه جهت های بینی خود عکس تهیه کنید تا بعد از جراحی به طور کامل قادر به مقایسه بینی خود باشید.
  • روز قبل از عمل بینی از مایعات بیشتری استفاده کنید.
  • شب قبل از جراحی استحمام کنید، چرا که ممکن است تا چند روز قادر به حمام رفتن نباشید.
  • از 8 ساعت قبل از جراحی بینی از خوردن و آشامیدن امتناع کنید، چرا که لازم است حین عمل معده خالی باشد. خالی بودن معده به این دلیل است که اگر معده پر باشد، حین عمل ممکن است محتویات معده به سمت مجرای تنفسی برگشت پیدا کنند و موجب بروز عوارض جبران ناپذیری برای فرد شوند.
  • روز عمل از پوشیدن لباس جلو بسته همچون تیشرت خودداری نمایید و سعی کنید از لباس های دکمه دار یا زیپ دار استفاده نمایید تا بعد از جراحی به راحتی قادر به تعویض لباس خود باشید و دچار مشکل نشوید.
  • از به همراه داشتن زیورآلاتی همچون ساعت، انگشتر و غیره خودداری کنید.
  • روز جراحی تمام مدارک پزشکی مورد نیاز را همراه خود داشته باشید و حداقل نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده به محل جراحی مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی

  1. داروهایی را که جراح بینی برای تان تجویز نموده است به طور مرتب استفاده کنید.
  2. بعد از جراحی بینی مراقب باشید گچ بینی خیس نشود.
  3. هنگام استراحت و دراز کشیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.
  4. برای کاهش تورم و کبودی می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  5. بعد از جراحی بینی تا مدتی که جراح بینی مشخص نموده از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  6. درد ، تورم و کبودی از جمله عوارضی هستند که اغلب برای همه افراد متقاضی جراحی بینی اتفاق می افتد. بنابراین جای نگرانی نیست و به تدریج و پس از انجام مراقبت های بعد از عمل برطرف می شوند.
  7. به صورت خودسرانه از دارو و مسکن استفاده نکنید و حتما با پزشک مشورت نمایید.
  8. توصیه می شود تا زمانی که به روی بینی گچ و اسپلینت قرار دارد، از حمام رفتن خودداری کنید و در صورت لزوم به استحمام ، از شستن سر خود امتناع نمایید.
  9. از خوابیدن به پهلو و به روی شکم خودداری کنید و به صورت طاقباز بخوابید.
  10. بیمار حداقل به مدت دو ماه مجاز به استفاده از عینک نیست. چنانچه استفاده از عینک ضرورت دارد می توانید از لنز های تماسی نرم استفاده کنید.
  11. از رفتن به استخر ، شنا و شیرجه زدن خودداری نمایید.
  12. به هنگام عطسه دهان خود را باز کنید تا به بینی فشار وارد نشود.
  13. از خندیدن و حرف زدن بیش از حد پرهیز نمایید.
  14. تا مدتی بینی خود را با فشار تخلیه نکنید.
  15. از رفتن به محل های گرم و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید خودداری نمایید.
  16. مصرف سدیم و ادویه های تند نیز موجب تورم بینی خواهد شد، بنابراین استفاده از آن ها را به حداقل برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت وجود دارد مراجعه کنید.

بیهوشی در روند پروسه این عمل

رینوپلاستی از دسته عمل های زیبایی و درمانی است که امروزه تعداد بسیاری از افراد برای بهبود ظاهر و درمان ایرادات بینی به آن روی می آورند. از همین رو بسیار سوال می شود که آیا جراحی بینی طبیعی دردناک است یا خیر؟! برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید این فرآیند با استفاده از دو روش بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی مورد انجام قرار می گیرد. در جلسه مشاوره با مشاهده میزان ایرادات و وضعیت جسمانی فرد مراجعه کننده ، دکتر عمل بینی طبیعی یکی از روش های بیهوشی را برای جراحی زیبایی بینی طبیعی برگزید. با استفاده یکی از این موارد فرد زیباجو در زمان اعمال تغییرات هیچگونه درد و ناراحتی را تجربه نخواهید کرد. در نهایت عمل بینی طبیعی روندی بدون درد را تجربه خواهند کرد.

عوارض جراحی بینی طبیعی

عمل کردن بینی یکی از روندهای زیبایی و درمانی که با اعمال تغییرات بدن واکنش نشان داده که به آن عارضه های بعد از عمل بینی طبیعی گفته میشود. در واقع با انتخاب بهترین جراح بینی می توان میزان عارضه های جراحی را کاهش داد. به طور عمده عوارض عمل بینی طبیعی دو بخش اجتناب ناپذیر و احتمالی تقسیم بندی می شود. عوارض عمل بینی طبیعی اجتناب ناپذیر عبارتند از :

  • تورم
  • التهاب
  • سر درد
  • سرگیجه
  • تهوع
  • خشکی بینی
  • کبودی

اما عوارض احتمالی که به دلیل عدم انتخاب بهترین جراح بینی ممکن است رخ دهد که گاها فرد را به انجام جراحی ترمیمی بینی وادار می کند عبارتند از ، انحراف تیغه بینی ، افتادگی نوک آن ، عدم تقارن هر دو حفره بینی و بسیاری موارد از سری عارضه های احتمالی بعد از جراحی بینی طبیعی می باشد. برای پیشگیری از بروز چنین مواردی بایستی در روند انتخاب جراح بینی دقت بالایی را به خرج دهید.

تفاوت های میان رینوپلاستی با مدل طبیعی و فانتزی

به طور کلی این دو مدل در عمل بینی کاملا از هر نظر با یکدیگر متفاوت هستند و تنها یکسری نقاط مشترک دارند که در تمامی انواع جراحی یکسان می باشد. به طور کلی عمل بینی طبیعی یکی از انواع پروسه های زیبایی می باشد که طرفداران خود را دارد و تعداد آنها نیز بسیار زیاد می باشد. جالب این است که تعداد زیادی از متقاضیان این نوع از عمل آقایان هستند که اکثرا از انجام عمل های زیبایی دوری میکنند. دلیلی این علاقه در آقایان به جراحی بینی طبیعی این موضوع می باشد که ظاهر بینی آنها به صورت افراطی ظریف و زنانه نمی شود. در این نوع از عمل تنها اشکالات در بینی اصلاح می شوند و به بینی فرمی طبیعی ، استاندارد و زیبا داده می شود.

از سوی دیگر در عمل بینی فانتزی هدف دیگری مد نظر می باشد ، در این نوع از جراحی همه به دنبال ایجاد یک ظاهر فوق زیبای و الگو گرفته از یک مدل خاص هستند و می خواهند بینی خود را به آن کمال و زیبایی دلخواه خود برسانند. در نتیجه در این نوع از رینوپلاستی باید بینی ظریف شود و در برخی موارد نیز ممکن است به دلیل ایجاد این ظرافت و نازکی در ساختار و تیغه بینی ضعف در این بخش ها ایجاد شود. در نتیجه مردان زیبایی این نوع عمل را بیش از حد می دانند و این مدل باعث می شود تا ظاهر آنها زنانه شود و این مورد خیلی مورد پسند آنان نیست. در نتیجه چه گزینه ای بهتر و مناسب تر از جراحی بینی طبیعی که بتوان با آن به راحتی یک بینی طبیعی و استاندارد که جذابیت صورت را چند برابر کرد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات