جراحی بینی گوشتی

بینی گوشتی ، دارای پوستی ضخیم با غضروف ضعیف و نازک می باشد. برای جراحی بینی گوشتی ، در گذشته تکنیک هایی که به کار گرفته می شد ، خیلی نتیجه رضایت بخشی را به همراه نداشت و فقط با برداشتن بخشی از غضروف نازک جراحی بینی  ، صورت می گرفت.  اما در حال حاضر تکنیک های بهتری برای انجام عمل بینی گوشتی به کار می رود که نتایج بهتری را به همراه دارد. با ما تا انتهای این مقاله از سایت دکتر بهزاد شهرجردی بهترین جراح بینی تهران همراه باشید تا اطلاعات کامل تری را در این خصوص به دست اورید.

 

جراحی بینی گوشتی در تهران

 

روش جراحی بینی گوشتی

 

در ابتدا باید گفت برای انجام این فرایند ، عمل بینی گوشتی به روش باز ، غالباً انتخاب جراح بینی است ، زیرا در این روش دید دو چشمی پزشک کامل است.  در روش باز یک برش کوچک میان سوراخ های بینی داده می شود و پوست بینی از روی ساختمان استخوانی غضروفی برداشته می شود و به وسیله یک ابزار مخصوص بالا نگه داشته می شود. در تکنییک های جدید ، به جای برداشتن غضروف  با تقویت بافت آن و بهره گیری از غضروف تیغه میانی یا سپتوم بینی ، به منظور تقویت نوک بینی و کلاً بهبود بافت غضروفی برای دریافت نتیجه مطلوب جراحی دماغ اقدام می شود. استرات کلوملا تکه ای از غضروف تیغه میانی است ، که به فرم یک میخ ، توسط بهترین جراح بینی گوشتی در تهران در آمده و در زیر نوک بینی قرار داده می شود ، تا  در نهایت به کمک عمل جراحی بینی گوشتی ، نوک بینی را بالا برده و تقویت نماید.

 

جراحی بینی گوشتی در تهران

 

ورم ناشی از جراحی بینی گوشتی

واقعیت این است که رفع کامل تورم ناشی از جراحی کردن این نوع بینی ها ، در حدود 12 ماه زمان لازم دارد.  البته این گفته به این معنی نیست که در طی این مدت ظاهر بینی شما زیبا نمی باشد ، بلکه به این معناست که بینی شما همچنان در حال درمان است و کم کم این ورم از بین می رود. در ضمن بهتر است بدانید ، طی چهار هفته اول بخش قابل توجهی از ورم کم می شود ولی دست کم سه الی شش ماه زمان لازم است تا بهبودی کامل حاصل شود.

بهترین جراح بینی گوشتی تهران

افرادی که بینی گوشتی دارند و متقاضیاین جراحی دماغ هستند به طور اغلب از افرادی که بینی استخوانی دارند وسواس بیشتری در انتخاب بهترین جراح بینی در تهران دارند. زیرا اینگونه افراد در مورد نتیجه جراحی بینی گوشتی کمی هراس دارند و جملات منفی را شنیده اند که نتیجه پس از گذشت مدتی مانند سابق می شود یا نتیجه به زیبایی فرم بینی استخوانی نمی شود. در اصل به دلیل غضروف ضعیف عمل بینی گوشتی کمی دشوار تر از بینی های استخوانی یا جراحی زیبایی  است و جراح بینی باید مهارت بسیار بالایی داشته باشد تا بتواند بینی را به بهترین نحو ممکن شکل دهد.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر شهرجردی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • اولین اقدام پیش از جراحی ، انتخاب یک جراح بینی خوب و ماهر می باشد.
  • بعد از اینکه جراح خود را انتخاب کردید ، انتظارات خود از عمل جراحی را با ایشان در میان بگذارید.
  • طبق گفته های بهترین جراح بینی تهران ، افراد در صورت ابتلا به بیماری های مزمن ، مصرف داروهای خاص و داشتن حساسیت های دارویی باید این موارد را در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی گوشتی با پزشک خود در میان بگذارند.
  • اگر عادت به مصرف سیگار و نوشیدنی های حاوی الکل دارید ، مصرف آن ها را 2 ماه قبل از عمل بینی گوشتی قطع کنید ؛ زیرا ممکن است به دلیل تاثیری که در کاهش میزان اکسیژن رسانی خون دارند ، روند جراحی را با اختلال روبرو کنند.
  • دکتر شهرجردی بهترین جراح بینی گوشتی تهران در این باره می گویند ، در صورت مصرف کورتون ، داروهای ضدبارداری ، ویتامین E و داروهایی که منجر به رقیق شدن خون می شوند ؛ از مصرف آن ها 6 ماه قبل از روز موعود بپرهیزید.
  • شب قبل  دوش گرفته ، غذای سبک میل کنید و ناشتا باشید.
  • در روز تعیین شده برای عمل جراحی بینی گوشتی زیور آلات به همراه نداشته ، لاک نزده و آرایش نیز نداشته باشید.

به طور کلی جراح بینی سعی می کند با توجه به ساختار بینی ، بهترین فرم را ایجاد کند. دکتر بهزاد شهرجردی یکی از بهترین جراحان بینی در تهران هستند که با توجه به توانایی بالای شان در رینوپلاستی ، قادر به جراحی هر نوع بینی ای می باشند. با مشاهده نمونه کارهای دکتر شهرجردی می توانید متوجه میزان مهارت شان در زمینه انواع جراحی های بینی شوید.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر بهزاد شهرجردی

 

بعد از جراحی بینی گوشتی

  • دوره نقاهت عمل دماغ گوشتی کمی طولانی تر است و افراد برای شروع فعالیتهای ورزشی باید صبور تر باشد .
  • بیمارانی که بینی گوشتی دارند برای رفع تورم بینی باید مصرف نمک را به حداقل برساند و حداقل تا 1 ماه رابطه جنسی نداشته باشد. رابطه جنسی ، ضربان قلب را افزایش می دهد و این امر نتیجه منفی بر تورم بینی دارد.
  • بهترین دکتر عمل بینی تهران توصیه می کند ، علاوه بر رابطه جنسی ، بیماران باید از فعالیت های پرتحرک و فعالیت هایی که منجربه افزایش ضربان قلب می شوند نیز دوری کنند.
  • ورزشکارانی که از این نوع بینی برخوردار هستند و عمل بینی گوشتی انجام داده اند گاهی 6 تا 1 ماه مجاز به شروع فعالیت های حرفه ای خود نیستند.

بهترین مدل برای عمل بینی گوشتی

بینی ها می توانند به سه شکل طبیعی ، نیمه فانتزی ، عروسکی یا همان فانتزی جراحی شوند. اما تمامی افراد نمی توانند به هر مدلی که می خواهند بینی خود را عمل کنند. در واقع بهتر است اینگونه بیان کنیم که از نظر عملی ، جراحی هر نوع بینی به هر شکلی امکان پذیر است اما از نظر علم زیباشناسی این امر دارای محدودیت های است زیرا با توجه به این علم فرم بینی باید به نحوی باشد که با دیگر اجزای صورت نیز هماهنگ بوده و به جذابیت و زیبایی چهره اضافه نماید. در رابطه با جراحی بینی گوشتی همانطور که اشاره شد به دلیل اینکه دارای ساختاری ضعیف و سست هستند و ضخامت پوست آن ها بسیار زیاد می باشد بهترین دکتر عمل بینی گوشتی اجازه اعمال اصلاحات و تغییرات بیش از حد را ندارد. از همین رو می توانیم بگویم با توجه به این مشخصه ها مناسب ترین ، ایده آل ترین و بهترین مدل برای عمل این نوع دماغ ها جراحی بینی طبیعی است. برای جراحی زیبایی بینی گوشتی فانتزی و نیمه فانتزی ، جراح زیبایی باید تغییرات بسیار زیادی را بر روی دماغ و استخوان آن به وجود آورد. از طرفی ساختار دماغ های گوشتی تحمل این میزان تغییرات را نداشته و در نتیجه نمی توان از جراحی صورت گرفته بر روی این نوع بینی ها یک نتیجه مطلوب و خوشایند انتظار داشت. در حالی که در فرم طبیعی ، جراح از تغییرات اضافه اجتناب کرده و اصلاحات را به گونه ای اعمال می کند که با چهره و ساختار بینی تناسب داشته باشد و هماهنگی زیبا و دلنشینی را میان اجزای صورت پدید آورد. لازم به ذکر است که بعد از عمل طبیعی بینی احتمال اینکه بینی به حالت اولیه خود بازگردد یا فرد از نتیجه آن ناراضی باشد یا عوارض و مشکلات تنفسی برای افراد به وجود آید به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

 

جراحی بینی گوشتی در تهران - دکتر شهرجردی

 

گرافت گذاری در جراحی بینی گوشتی

ساختمان بینی از غضروف و استخوان تشکیل شده است ؛ در بینی های گوشتی ، این غضروف ها و استخوان ها از ضخامت و استحکام بسیار ضعیفی برخوردارند. این مسئله ، در فرم دهی بینی مشکل ایجاد می کند. به طوری که میزان و نیز ضخامت استخوان ها در برخی موارد به حدی کم است که جراحان بینی را ملزم به استفاده از تکنیک های گرافت گذاری می کند.

انواع گرافت

گرافت ها انواع مختلفی دارند و از کاربردهای متعددی اعم از پیشگیری از افتادگی نوک بینی و استحکام بخشیدن به آن برخوردارند. شایع ترین گرافت مورد استفاده در جراحی بینی گوشتی ، اتوگرافت می باشد که از بدن خود بیمار و بخصوص از غضروف نواحی ای همچون غضروف گوش ، تیغه بینی و دنده گرفته می شود و به همین دلیل در فرد ایجاد حساسیت نخواهد کرد.

بهترین روش عمل بینی گوشتی

یکی از اساسی ترین و مهم ترین سوالاتی که بیماران در جلسات مشاوره از پزشک خود می پرسند این است که عمل زیبایی بینی گوشتی با چه روشی انجام می شود و بهترین روش برای انجام آن چه چیزی است؟ همانطور که می دانید و در طول این مقاله به آن اشاره شد در حین انجام جراحی بینی گوشتی ممکن است جراح به پیوند غضروف یا گرافت گذاری نیاز پیدا کند و از انجایی که پروسه گرافت گذاری و پیوند غضروف کمی پیچیده و سخت است و نیاز دارد تا میدان دید جراح بینی واضح باشد ، بهترین روش برای عمل دماغ گوشتی تکنیک باز می باشد. اما لازم به ذکر است که تصمیم قطعی و نهایی در رابطه با انتخاب روش پس از معاینه بینی و انجام آزمایشات و عکسبرداری ها مشخص می شود و در نهایت پزشک است که تصمیم نهایی را با توجه به نتایج آزمایشات ، فرم بینی فرد و ویژگی های او می گیرد. از همین رو توصیه می شود در رابطه با انتخاب تکنیک عمل به پزشک خود اصرار بیش از حد نکنید.

فیلم جراحی بینی گوشتی ” Final view بینی گوشتی “

 

عمل بینی گوشتی عروسکی

یکی از مشخصه های اصلی مدل عروسکی یا همان فانتزی کوچک بودن بیش از حد بینی و سر بالا بودن می باشد. برخی از مراجعه کنندگان که بینی آن ها گوشتی است این سوال را از پزشکان می پرسند که آیا امکان انجام جراحی بینی گوشتی با مدل فانتزی وجود دارد یا خیر ؟ باید به این مراجعه کنندگان گفت که بینی های گوشتی به دلیل ویژگی های که دارند ، شامل محدودیت های زیادی می باشند که اجرای مدل عروسکی یا فانتزی بر روی آن ها را تقریبا ناممکن می کند. دماغ های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوستشان ، برای کوچک شدن و رسیدن به فرم ایده آل عروسکی با محدودیت زیادی رو به رو هستند.

تزریق کورتون بعد از عمل

به علت تغییراتی که طی عمل بینی گوشتی و به منظور اصلاح ایرادات بینی بر روی آن صورت می گیرد ، بینی دچار کمی تورم و کبودی می شود که شدت آن با توجه به مواردی مانند نوع و میزان ایرادات بینی در افراد مختلف متفاوت می باشد.

20 روز بعد از جراحی بینی گوشتی توسط دکتر بهزاد شهرجردی بهترین جراح بینی تهران

 

در برخی از موارد ، کاهش ورم بینی های گوشتی بسیار بزرگ ؛ روند طبیعی خود را طی نکرده و با وجود گذشت 6 ماه از عمل خواهیم دید که هنوز مقدار زیادی ورم در آن ها باقی مانده است. در چنین مواردی با صلاحدید پزشک برای کاهش ورم بینی ، می توان آمپول کورتون تزریق نمود.

نتیجه جراحی بینی گوشتی

به طور معمول ، نسبت به عمل بینی گوشتی واکنش های منفی زیادی وجود دارد و بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که نتیجه جراحی کردن دماغ های استخوانی بسیار زیباتر از رینوپلاستی بینی گوشتی می شود. در پاسخ به این دسته از افراد می توان گفت که جراحی کردن بینی های گوشتی به خوبی امکان پذیر است و اگر طبق اصول و توسط یک جراح بینی باتجربه و ماهر انجام شود ، نتیجه آن برگشت نخواهد داشت.

لازم به ذکر است بینی های گوشتی به دلیل غضروف ضعیفی که دارند از حمایت اسکلتی کمی برخوردارند ؛ این امر در عمل  بینی های گوشتی ، مختصری محدودیت ایجاد می کند ؛ البته با تقویت غضروف این نوع از بینی ها ، می توان استحکام بینی را افزایش داد تا نتیجه زیباتری به دست آید. در نتیجه باید اشاره داشت که چنانچه بینی های گوشتی توسط یک جراح بینی حاذق و مجرب تحت جراحی بینی گوشتی قرار گیرند ، نه تنها برگشت پذیری نخواهند داشت ؛ بلکه نتیجه به دست آمده از آن ها نیز کاملا مطلوب و رضایت بخش خواهد بود.

در این جا ذکر این نکته حائز اهمیت است که بینی های گوشتی دارای پوستی با ضخامت زیاد هستند و در نتیجه روند بهبود زخم های ناشی از جراحی این نوع از بینی ها به مراتب طولانی تر از بینی های استخوانی خواهد بود ؛ لذا جراحان بینی به بیمارانی که بینی گوشتی دارند ، همواره توصیه می کنند که صبور بوده و برای مشاهده نتیجه عمل بینی گوشتی عجله ای نداشته باشند.

 

جراحی بینی گوشتی در تهران - دکتر بهزاد شهرجردی

 

جراحی بینی گوشتی با لیزر

به طور کلی طی این عمل ، جراح بینی همزمان با رفع ایرادات بینی ، تمام ساختار بینی را کنترل می کند تا هیچ گونه آسیبی به عملکرد بینی وارد نشود. امروزه لیزر در صنعت پزشکی کاربردهای فروانی دارد ولی هنوز هیچ گونه جایی در جراحی کردن بینی ندارد ، زیرا نمی تواند به طور همزمان تمام بافت ها و ساختار بینی را کنترل کند. بنابراین جملاتی که در رابطه با عمل کردن بینی با لیزر بیان شده اند ، تنها جنبه تبلیغات دارند و در حال حاضر انجام جراحی دماغ با لیزر به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

آیا جراحی بینی گوشتی آقایان در مقایسه با خانم ها سخت تر است؟

در اصل باید بگویم هیچ قانون سفت و سختی در خصوص سخت یا آسان بودن جراحی زیبایی بینی گوشتی در آقایان نسبت به زنان وجود ندارد. در واقع میزان سختی و چالش های که ممکن است در طول زمان انجام عمل جراحی برای پزشک و بیمار به وجود اید به ساختار بینی فرد ، نتیجه مطلوب جراحی و تجربه و سطح مهارت جراح و از همه مهم تر اهداف خاص بیمار بستگی دارد. در حالی که ممکن است برخی تفاوت های آناتومیکی بین بینی های زنان و مردان وجود داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد ، یک جراح بینی گوشتی ماهر و با تجربه معمولا می تواند نتایج خوبی را هم برای آقایان و هم برای بانوان به دست آورد. به عنوان مثال بینی مردان تمایل بیشتری به داشتن پوست ضخیم تر و استخوان های بینی بزرگ تر دارد که می تواند بر روی روش جراحی و همچنین نتیجه عمل تاثیر مستقیم بگذارد. از سوی دیگر در بینی آقایان معمولا انحراف و شکستگی بینی بر اثر ضربه یا ورزش های سنگین بیشتر مشاهده می شود که همراه با عمل بینی گوشتی می توان تمامی این نقص ها را برطرف کرد و نتیجه ای زیبا و جذاب را برای بیمار خلق کرد.

در نهایت نیز باید این مورد را ذکر کرد که موفقیت یک عمل جراحی بینی گوشتی به عوامل مختلفی نیاز دارد و بهتر است پیش از انجام هر کاری در طی یک مشاوره با یک جراح واجد شرایط در میان گذاشته شود تا وی با بررسی درست مشکلات و وضعیت بینی شما روشی مناسب برای شما انتخاب کند.

جراحی بینی گوشتی

چه مواردی از شما یک داوطلب خوب برای عمل بینی گوشتی می سازد ؟

به طور کلی بعد از اینکه تصمیم به انجام این پروسه میگیرید اولین موضوعی که به ذهن شما میرسد این است که آیا شما فرد مناسبی برای انجام این عمل هستید. برای اینکه این موضوع را تشخیص دهید نیاز است تا یکسری از استانداردهای مختلف را دارا باشید. جهت اینکه مشخص شود مناسب انجام عمل بینی گوشتی هستید باید به یک متخصص متبحر مراجعه نمایید تا استانداردهای مربوطه را در شما بررسی کند.

در صورتی که به یک جراح خوب متعهد و حرفه ای مراجعه کرده باشید او وظیفه دارد بدون هیچگونه تبلیغ و تشویق غلط بیمار به انجام این پروسه واقعیت امر را به شما بگوید. یعنی معلوم کند که شما می توانید جراحی بینی گوشتی انجام دهید و اگر نه دلیل آن چیست و مشکل از کجا می باشد. برای اینکه یک پیش زمینه از این موضوع که آیا کاندیدای مناسبی هستید داشته باشید مواردی را برای شما شرح می دهیم که در صورت داشتن آنها به احتمال زیاد فرد مناسبی به حساب می آیید. این موارد عبارتند از :

  • از ظاهر بینی خود ناراضی باشید و فرم و شکل آن شما را آزار دهد و در زندگی شما اثر بگذارد
  • کامل پروسه ، توانایی ها و محدودیت های آن را درک کنید تا بتوانید منطقی به نتیجه آن فکر کنید
  • شرایط و سبک زندگی خود را بررسی کنید و ببینید که آیا می توانید پروسه را از اول تا آخر بدون مشکل انجام دهید یا خیر
  • از سلامت جسمانی خوب برخوردار باشید و به مشکل یا بیماری خاصی مبتلا نباشید که مانع انجام جراحی بینی گوشتی شود
  • به دخانیات مانند سیگار و الکل اعتیاد نداشته باشید ؛ زیرا شدیدا مضر هستند و باید حداقل بتوانید آنها را برای مدتی ترک کنید

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی چیست ؟

جراحی بینی گوشتی ، یکی از روش ‌های جراحی بینی است که تغییرات اصلی در بافت ‌های نرم بینی را شامل می ‌شود. این روش ممکن است برای برخی افراد مزایای خاصی داشته باشد. در ادامه ، مزایای جراحی بینی گوشتی معرفی می‌ شود :

  • زمان نقاهت کمتر : یکی از مزایای اصلی جراحی بینی گوشتی ، زمان نقاهت کمتر نسبت به روش ‌های دیگر جراحی بینی است. به دلیل تغییرات کمتر در ساختار استخوانی بینی ، تورم و درد پس از عمل معمولا کمتر است و افراد می ‌توانند به سرعت به فعالیت ‌های روزمره خود بازگردند.
  • ریسک کمتر : جراحی بینی گوشتی به دلیل تغییرات کمتر در ساختار بینی ، با ریسک نقصان کمتری همراه است. این به معنای کمتر شدن خطر عوارض جدی یا تغییرات نامطلوب در شکل بینی است.
  • مناسب برای تغییرات زیبایی کم : اگر شما تغییرات زیبایی کمی در بینی خود می ‌خواهید که از طریق تغییرات در پوست و غضروف ‌های نرم انجام شود ، جراحی بینی گوشتی ممکن است به شما مناسب باشد. این روش مناسب برای افرادی است که به تغییرات کوچک و طبیعی در شکل بینی خود علاقه دارند.
  • زمان نقاهت سریع ‌تر : به دلیل زمان نقاهت کمتر ، افراد معمولا به سرعت به فعالیت ‌های روزمره خود بازگشت پیدا می ‌کنند. این موضوع می ‌تواند به افراد کمک کند تا به سرعت به زندگی روزمره خود بازگردند.

توجه : انتخاب روش جراحی بینی باید با توجه به نیازها و انتظارات شما انجام شود و با مشاوره پزشک متخصص. هر روش جراحی بینی دارای مزایا و معایب خاص خود است ، و تصمیم نهایی باید با دقت گرفته شود.

آیا می توان جراحی بینی گوشتی را با لیزر انجام داد ؟

جراحی بینی گوشتی یک روش جراحی پلاستیکی است که معمولا با استفاده از ابزارهای جراحی مانند اسکالپل ، پینسل ، و ابزارهای برشی انجام می ‌شود. این پروسه با لیزر (Laser Resurfacing)معمولا برای بهبود بافت ‌های پوستی صورت و برطرف کردن چین ‌و چروک ‌ها ، افتادگی پوست ، و تغییرات زیبایی پوست استفاده می‌ شود. از لیزر برای جراحی بینی گوشتی نمی ‌توان استفاده کرد ، زیرا جراحی بینی گوشتی تغییرات در بافت ‌های نرم بینی و غضروف ‌های آن را متضمن می ‌شود. جراحی بینی گوشتی نیاز به دسترسی دقیق به بافت ‌های نرم و غضروفی بینی دارد تا پزشک بتواند تغییرات مطلوبی اعمال کند. از این رو ، از لیزر برای انجام جراحی بینی گوشتی استفاده نمی‌ شود. به عبارت دیگر ، بقا لیزر مناسب برای بهبود پوست و تغییرات زیبایی پوست صورت است و نه برای اصلاح یا تغییر شکل بافت ‌های نرم و غضروفی بینی. برای جراحی بینی گوشتی ، باید به یک پزشک جراحی پلاستیکی متخصص مراجعه کرده و با او مشورت کنید. او می‌ تواند به شما گزینه ‌های درست را برای تغییر شکل بینی خود مطرح کند و روش مناسبی را برای شما تعیین کند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات