آبریزش بینی بعد از جراحی بینی

آبریزش بینی بعد از جراحی بینی

تبحر و تجربه جراح بینی ،  نقش مهمی در نتیجه عمل خواهد داشت  و با استفاده از آخرین تکنیک های روز علمی می تواند جراحی خود را با بهترین پایان به انجام برساند . عوارضی از قبیل آبریزش بینی بعد از جراحی بینی و هم چنین از دست دادن حس بویایی در افرادی که تصمیم به جراحی رینوپلاستی گرفتند تردید ایجاد می کند ولی این تنها یک باور ذهنی می باشد و اصلا هیچ گونه صحتی ندارد .

آبریزش بینی بعد از جراحی بینیحین عمل جراحی بینی

حین عمل ، به دلیل عملیاتی که روی مخاط بینی و بافت های مجاور انجام می شود ممکن است در عملکرد بافت ها تغییراتی پیش آید و در نهایت ، شما شاهد آبریزش بینی بعد از جراحی بینی باشید.

جای هیچ گونه نگرانی نیست و این روند به صورت موقتی خواهد بود.

 جزء عارضه های طولانی مدت عمل بینی نیست و پس از 72 ساعت  پس  از جراحی به اتمام می رسد. افرادی که به طور عادی مستعد آلرژی و حساسیت و خارش هستند بایست توصیه های جراح خود را جدی بگیرند تا دچار مشکل نشوند .

مثلا می توانید از سرم شست و شوی بینی دو بار در روز استفاده نمایید این کار سبب می شود مخاط بینی به حالت نرمال خود برگردد. هم چنین مصرف داروهای آنتی هیستامین به شما کمک خواهد کرد .

عوارض کوتاه مدت جراحی بینی

یکی از عوارض کوتاه مدت جراحی بینی ( رینوپلاستی ) که به زودی متوقف می شود ، آبریزش بینی بعد از جراحی بینی خواهد بود . آبریزش بینی اگر در طولانی ادامه داشته باشد ، باید علتش را در آلرژی و حساسیت جستجو کنید و به دنبال درمان آن باشید. گاهی اوقات ممکن است شایعه ایی در ذهنتان به وجود بیاید که  بعد از جراحی بینی ،  به صورت ناخودآگاه دچار آبریزش بینی می شوید و ممکن است  خودتان متوجه آن نگردید ، باید بگویم که این مطلب به هیچ وجه صحت ندارد .

جالب است بدانید بعضی از افراد تصور می کنند با عمل بینی می توانند آبریزش بینی ، خارش و حساسیت خود را پایان ببخشند ولی این موضوع ربطی به جراحی بینی ندارد و باید به صورت اساسی رفع حساسیت شود .

 

 

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات