ورم ناشی از جراحی بینی

ورم ناشی از جراحی بینی

از نگرانی هایی که افراد متقاضی جراحی بینی درباه آن از پزشک جراح بینی شان سوال می کنند ، نگرانی برای ورم ناشی از جراحی بینی است .

 

ورم ناشی از جراحی بینی

ورم ناشی از جراحی بینی تا چه زمان ادامه دارد ؟

در شرایط معمول و عادی ، بعد از انجام عمل زیبایی بینی ، دست کم برای مدت 2 تا 16 هفته بعد از عمل بینی ، بینی دچار تغییراتی خواهد شد ، لذا در این چند ماه ورم بینی طبیعی است و کم کم در اثر گذشت زمان ، ورم از بین می رود و فرد می تواند نتیجه نهایی حاصل از جراحی زیبایی بینی را مشاهده نماید .

توجه داشته باشید با در نظر داشتن این موضوع که تا یک هفته الی ده روز روی بینی گچ یا قالب پلاستیکی نیز وجود دارد ، پس از برداشتن آن ، در مدت زمان 2 تا 3 هفته میزان چشمگیری از حجم ورم کاسته خواهد شد .

آیا میزان ورم در جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی متفاوت است ؟

در بینی های گوشتی به دلیل میزان ضخامت پوست بینی ، و ضعیف بودن استخوان و غضروف آن ، میزان ورم ناشی از جراحی بینی طبیعتاً بیشتر بوده و در نتیجه نتیجه نهایی عمل نیز دیر تر قابل مشاهده است . گاهی ممکن است تا یک سال زمان لازم باشد تا بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت .

چه کنیم تا ورم ناشی از جراحی بینی کاهش یابد ؟

چسب زدن بینی ، پس از برداشتن اسپلینت از مسائل حائز اهمیت است ، زیرا فشاری که در اثر چسب زدن بینی ، بر آن وارد می شود ، منجر می گردد تا الیاف کلاژنی در محل برش ها و بخیه انسجام یافته و ترمیم شوند و در نهایت ورم  ناشی از جراحی از بینی خواهد رفت .

 

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات