جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی نوعی جراحی بینی است که به منظور اصلاح ایراداتی که در عمل اولیه کامل از بین نرفته یا ایجاد شده است انجام می شود. عمل ترميمی بينی باید توسط جراح بینی خوب انجام شود تا نتایج مطلوب و مورد رضایتی را ایجاد نماید. در صورتی که عمل زیبایی ریویژن ، توسط یک دکتر بینی حاذق و مجرب انجام نشود ؛ ممکن است تمام ایرادات بینی برطرف نشود و فرد بالاجبار به جراحی بینی مجدد برای بار سوم و حتی چهارم ، نیاز پیدا کند. پس برای ترمیم بینی عمل شده ، به بهترین دکتر برای عمل ترميمی بينی مراجعه نمایید. دکتر بهزاد شهرجردی بهترین و متبحر ترین جراح ترمیمی بینی در تهران هستند که شما عزیزان می توانید نمونه کار های جراحی ترمیمی بینی در تهران ایشان را در صفحه رسمی اینستاگرام یا گالری تصاویر سایتشان مشاهده و بررسی نمایید. ایشان برای آشنایی بیشتر شما با این فرایند علل انجام آن مطلبی را ارائه نموده اند که امیدواریم به شما در تصمیم گیری کمک نماید.

 

جراحی ترمیمی بینی

 

دلایل نیاز به جراحی ترمیمی بینی

  •  مشکلات تنفسی
  • کجی بینی
  • دو تیکه ای شدن تیغه بینی
  • پهن و بزرگ بودن بینی از روبرو
  • خشکی و چسبندگی های داخل بینی
  • غیر طبیعی و پایین بودن نوک بینی
  • عدم تقارن بین دو طرف و سوراخ های بینی
  • فرورفتگی ها ناشی از دستکاری غیر استاندارد در جراحی اولیه بینی

زمان مناسب برای عمل ریویژن

زمان مناسب برای انجام جراحی ترمیمی بینی بعد از حداقل یکسال است که ترمیم اسکارها و زخم های داخل بینی ناشی از جراحی اولیه بینی تثبیت شده و تا حد زیادی بهبود یافته باشد. برخی افراد زمانی که ایرادی در بینی خود مشاهده می کنند در صدد سریع برطرف کردن آن هستند و به جراح ترمیمی بینی تهران اصرار می کنند که عمل دماغ را در اولین فرصت انجام دهد. برای توجیه کردن این افراد باید گفت که اگر زودتر زمان مناسب جراحی زیبایی بینی مجدد را انجام دهند ممکن است عوارضی حتی جبران ناپذیر به بینی به خصوص پوست بینی وارد شود. به این خاطر که ترمیم بینی فعال است و اسکار های ناشی از عمل اولیه اولیه در حال ترمیم هستند. قابل ذکر است که برخی ایرادات کوچک با توجه به صلاحدید جراح بینی زودتر از زمان ذکر شده قابل انجام است.

نمونه کار جراحی ترمیمی بینی ، توسط دکتر شهرجردی بهترین جراح بینی تهران

 

نکاتی در مورد جراحی ترميمی بينی

  • فرد نباید طی یکسال گذشته جراحی زیبایی بینی انجام داده باشد.
  • باید انتظارات واقع بینانه ای از جراحی زیبایی بینی ترميمی داشته باشد.
  • باید از عمل اولیه حداقل یکسال گذشته باشد و ترمیم داخل بینی تا حد زیادی تثبیت شده یا بهبود یافته باشد.
  • به بهترین جراح ترمیمی بینی تهران اصرار نکنید که عمل بینی مجدد را زودتر از یکسال انجام دهد.
  • بدن باید آمادگی انجام عمل بینی ترمیمی مجدد را داشته باشد چنانچه بدن این آمادگی را نداشته باشد باید فرد صبر کند.
  • پیچیدگی جراحی زیبایی بینی ریویژن با هر بار جراحی مجدد بینی بیشتر می شود ؛ لذا باید بهترین جراح بينی ترميمی تهران را انتخاب نمایید.

کار هایی که باید بعد از جراحی ترمیمی بینی انجام دهید

هر شخصی که جراحی بینی انجام داده است می داند ، که نگرفتن نتیجه دلخواه از جراحی می تواند چقدر دلسرد کننده و ناراحت کننده باشد. جدا از این اگر تا به حال جراحی بینی انجام نداده اید خوب به آن فکر کنید. برخی پزشکان ممکن است پیشنهاد کنند که از روش های بدون جراحی برای انجام تغییرات دلخواه در بینی خود استفاده کنید. همچنین اگر تصمییم انجام جراحی ترمیم را دارید ، به خوبی به آن فکر کنید و درست تصمیم بگیرید که به دنبال چه چیزی هستید و خواسته خود را از جراح واضح بیان کنید. ضمنا قبل از انجام دوباره جراحی اقدامات زیر را حتما انجام دهید.

  • مطمئن شوید بینی شما کاملا بهبود یافته

اولین و مهم ترین چیز این است ، که از  بهبود کامل بینی خود مطمئن شوید. معمولا بینی تا یکسال بعد از جراحی ترمیمی بینی بهبود کامل پیدا نمی کند و انجام جراحی ترمیم تا قبل از بهبود بینی کار درستی نمی باشد. حتی در صورتی که عوارضی را مشاهده نمی کردید. تا قبل از گذشت 12 ماه از عمل بینی خود حتی به انجام عمل ترمیمی فکر هم نکنید.

  • بهترین جراح ترمیمی بینی خود را با احتیاط بیشتری انتخاب کنید

انجام جراحی ترمیمی از جراحی اصلی دشوار تر است ؛ زیرا بسیاری از بافت ها وجود دارد ، که باید دوباره اصلاح و تصحیح شوند. به همین دلیل شما باید جراح بینی با تجربه و حرفه ای را انتخاب کنید ، که بتواند به مقدار کافی اشکالات را اصلاح کند و اشکالات پیش بینی نشده را نیز حل کند.

موضوع دیگری که باید به آن پرداخت میزان پیچیدگی جراحی ترمیمی بینی می باشد. جراحی های ترمیمی می تواند بسیار ساده یا خیلی پیچیده باشد ، که فقط به موارد زیر بستگی دارد:

  • درجه و مقدار اختلالات پیش آمده در پروسه اول
  • مقداری از تیغه بینی که در جراحی نخست برداشته شده
  • خصوصیات پوست شما
  • کیفیت راه هوا بینی شما

ترمیم بینی گوشتی به چه شکل است؟

یکی از مهم ترین مباحثی که متقاضیان عمل بینی گوشتی باید بدانند این است که در صورت نارضایتی از نتیجه جراحی خود ، در آینده تمایل به عمل بینی خود به فرمی دیگر دارند. سوالی که پیش می آید این است که آیا جراحی ترمیمی بینی در نوع گوشتی آسان می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفته شود که به دلیل خصوصیات خاص بینی های گوشتی ، عموما پوست ضخیم ، اسکلت غضروفی ضعیف و غیر قابل انعطاف بینی های گوشتی ، قادر به تحمل تغییرات بالا نیست و با هر بار عمل ساختارش ضعیف تر شده و احتمال اخذ نتیجه نامطلوب افزایش می یابد. البته اگر بیمار به انجام جراحی مجدد نیازی مبرم داشته باشد ، نمی تواند این پروسه را انجام ندهد ، و می بایست در انتخاب جراح انتخابی خود دقت شایانی داشته باشد تا با انجام روش های اساسی ، مناسب ترین نتیجه را از این پروسیجر به ارمغان آورد. از این رو به یاد داشته باشید که عمل زیبایی و یا درمانی ، به طور کل پیچیده تر و سخت تر از جراحی ابتدایی است. پس بهتر است پزشک متبحر و حاذقی را در نتیجه عمل ترمیمی بینی خود بیابید زیرا اعمال تغییرات ثانویه در بینی های گوشتی از عمل اولیه آن دشوارتر ، سخت تر و پیچیده تر می باشد. بینی های گوشتی به جهت دارا بودن از ساختاری خاص که شامل پوستی ضخیم و چرب ، غضروفی ضعیف و اسکلت استخوانی کمتر هستند ، تغییرات مناسب در سایز و مدل بینی آن ها نیاز مبرمی به پیوند غضروف و همچنین گرافت گذاری دارد که با روش های خاصی انجام می ‌شود و جراح باید حتما با این متد ها آشنایی داشته باشد. با انجام این پروسه به درستی ، فرد در آینده بینی زیبایی دارد و دچار هیچ مشکلی نمی شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات