ورزش بعد از جراحی زیبایی بینی

ورزش بعد از جراحی زیبایی بینی : در حین جراحی بینی ، جراح بینی در نواحی داخلی بینی و برروی کلوملا برش هایی ایجاد کرده و با ایجاد تغییر در ساختمان بینی و غضروف های آن اقدام به انجام اصلاحات و برطرف کردن ایرادات بینی می نماید. بدیهی است که مدت زمانی طول می کشد که بینی و بدن به حالت اولیه بازگشته و فرد به بهبودی کامل نیاز دست یابد. فرد در دوران نقاهت به منظور جلوگیری از بروز عوارض و ایجاد تسریع در روند بهبودی باید مراقبت هایی را انجام داده و نکاتی را رعایت نماید که یکی از آن ها توجه به محدودیت های ورزش بعد از جراحی زیبایی بینی می باشد.

 

ورزش بعد از جراحی بینی - دکتر شهرجردی

چند وقت بعد از عمل بینی می توان ورزش کرد؟

  1. در هفته اول بعد از عمل جراحی بینی فرد می بایست استراحت مطلق داشته باشد.
  2. پس از گذشت هفته اول، شما می توانید فعالیت های سبک روزمره را انجام داده و به آرامی پیاده روی نمایید.
  3. بعد از گذشت 3 هفته از عمل جراحی بینی مجاز هستید که به طور سریع پیاده روی کنید، وزنه های سبک زده و ورزش های سبکی همچون یوگا را انجام دهید.
  4. خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین به مدت 1 ماه پس از جراحی بینی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  5. راه رفتن به روی تردمیل بعد از عمل بینی بعد از گذشت 1 ماه بلامانع است.
  6. رقص بعد از عمل بینی و ایروبیک، بعد از گذشت 2 ماه از جراحی بینی مانعی نداشته و فرد مجاز به انجام آن ها است.
  7. به هیچ عنوان به مدت 6 ماه پس از عمل بینی گلاویز نشده و کشتی نگیرید.
  8. طناب زدن بعد از عمل بینی و حلقه زدن بعد از عمل بینی پس از گذشت 2 ماه از جراحی بینی قابل انجام می باشد.

چند وقت بعد از عمل بینی میتوان شنا کرد ؟

رفتن به استخر بعد از عمل بینی به شرط اینکه شیرجه نزنید بعد از 1 ماه امکان پذیر است.

ورزش بعد از جراحی زیبایی بینی

ورزش حرفه ای بعد از جراحی بینی

ورزشکاران حرفه ای سوالات بسیار زیادی در رابطه با انجام جراحی بینی دارند و اینکه انجام جراحی بینی برای آن ها توصیه می شود یا خیر؟

باید بگوییم که در ورزش هایی همچون بوکس، تکواندو، کشتی و بسیاری از ورزش های سنگین دیگر امکان اصابت ضربه به بینی و وارد شدن آسیب به آن وجود دارد، به همین دلیل توصیه جراحان بینی به ورزشکاران حرفه ای این است که انجام عمل جراحی بینی را تا زمان کنار گذاشتن ورزش حرفه ای به تعویق بیاندازند.

در بسیاری از موارد شاهد این بوده ایم که با وارد شدن ضربه شدید و مستقیم به بینی ، سپتوم یا تیغه بینی خرد شده و برای برقراری تنفس یا ایجاد ظاهری بهتر، نیاز به انجام جراحی بینی ثانویه بوده است.

استفاده از عینک بعد از عمل بینی

افراد بعد از گذشت یک هفته از عمل جراحی بینی مجاز به استفاده از لنز طبی بوده و پس از 3 هفته می توانند از عینک طبی استفاده نمایند. هرچه فریم عینک سبک تر باشد فشار کمتری به بینی وارد خواهد شد، بنابراین سعی کنید از عینک هایی با فریم سبک استفاده نمایید.

زمان مناسب برای از سر گرفتن فعالیت های ورزشی

افراد زیباجو که عمل بینی را انجام می دهند در بازه زمانی کوتاهی سلامت خود را به دست می آورند و می توانند روتین روزمرگی های خود را از سر بگیرند. بسیاری از افراد فعالیت های جسمانی یکی از روتین های مورد نظر می باشد که در دوره ریکاوری چشم انتظار شروع دوباره آن می باشند. از همین رو همواره این سوال مطرح می شود که بعد از عمل کردن بینی چه زمان می توان ورزش بعد از جراحی بینی را چه زمانی می توان از سر گرفت ؟برای پاسخ به این پرسش می توان از دکتر عمل بینی جویا شوید که بسته به وضعیت و فرم بینی شما چه زمانی بهتر است که ورزش را باید از سر گرفت. به یاد داشته باشید همان اندازه که انجام فعالیت های بدنی می تواند مفید واقع شود به همان اندازه نیز می تواند به فرم جدید بینی آسیب وارد کند. در نهایت بهتر است که بر اساس توصیه های جراح بینی این اقدام را انجام دهید.

چه موقع بعد از عمل بینی می توان ورزش کرد ؟

یکی از رایج ترین پرسش ها که در مراقبت های بعد از جراحی بینی مطرح می شود این موضوع است که از چه تاریخی به بعد می توان فعالیت های ورزشی را از سر گرفت. به طور عمده می توان 6 هفته پس از اتمام جراحی بینی انجام فعالیت های ورزشی را از سر گرفت زیرا این بازه زمانی مورد نیاز است که استخوان بینی به طور کامل بهبود یابد. برای انجام ورزش بعد از جراحی بینی بهتر است که کمی صبور باشید که خدای ناکرده موجب وارد آمدن آسیب به بینی نشده باشید . چونکه بینی در واقع 4 الی 6 ماه به طول می انجامد که بتواند بافت های درون بینی به طور کامل ترمیم شوند در نتیجه اگر در این بازه ضربه ای به صورت شما وارد شود احتمال صدمه رساندن به بینی افزایش می یابد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات