جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته

شکستگی استخوان و غضروف بینی ، جز شایع ترین نوع شکستگی و آسیب های اجزای صورت به شمار می رود . تقاضای افرادی به منظور انجام جراحی بینی شکسته از دلایل رایج افراد برای مراجعه به یک جراح بینی است .

جراحی بینی شکسته

شکستگی بینی و انواع آن

شکستگی بینی را می توان به دو دسته تقسیم نمود :

در مواردی که ضربه از روبرو به بینی وارد بشود و از طرف بالا به صورت اصابت کند ، شکستگی از روبرو به حساب می آید و کمتر اتفاق می افتد ، زیرا باید شدن ضربه خیلی زیاد باشد تا منجر به شکستگی گردد .

چنانچه ضربه ی وارد شده بر بینی ، از یک طرف به بینی وارد می شود و باعث فرورفتن یک سمت آن و برآمدگی در طرف دیگر می شود و بیشتر شایع است .

با توجه به این که وقتی که به بینی ضربه وارد می شود ، بینی متورم خواهد شد ،برای تشخیص شکستگی های جزیی بهتر است دو تا چهار روز صبر کنیم .

جراحی بینی شکسته چگونه انجام می شود ؟

برای جا انداختن بینی شکسته دو راه وجود دارد :

با در نظر گرفتن نوع آسیب و میزان آن روش جراحی بینی ، توسط جراح بینی معین می شود ، در صورتی که شکستگی مختصر باشد ، در افراد بالغ در مطب و به وسیله ی دارو های بی حسی جراحی بینی شکسته به روش بسته : انجام می شود  ، اما اگر که رفع انسداد و تغییر شکل بینی به روش بسته میسر نباشد ، به کمک ایجاد برشی بر روی کلوملا و بالا زدن پوست بینی از روی ساختمان غضروفی – استخوانی بینی ، به انجام جراحی بینی خواهیم پرداخت .

چنانچه فرد مایل باشد ، تا همزمان با جراحی بینی شکسته ، جراحی زیبایی بینی صورت گیرد . باید گفت برای جراحی زیبایی بینی شکسته ، فرد باید حداقل 3 ماه بعد از جراحی بینی شکسته ، اقدام به جراحی زیبایی بینی کند .

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات