تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان

تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان

انجام عمل های جراحی زیبایی در حال حاضر در بین بانوان و حتی آقایان رواج یافته است . جراحی بینی یکی از رایج ترین انواع جراحی های زیبایی می باشد . تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان بیشتر در شکل ظاهری بینی می باشد .
تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان مربوط به آناتومی بینی در آن ها می باشد . در ادامه مطلب بیشتر توضیح خواهیم داد .

تفاوت بینی آقایان و  بینی بانوان

پوست بینی آقایان به طور طبیعی ضخیم تر از بانوان است . اسکلت بینی در مردان قوی تر و محکم تر است . بر اساس علم زیبا شناسی پل بینی آقایان بدون قوس باید باشد و نیز طول بینی در مردان بلند تر می باشد .
بزرگی و قوی تر بودن اسکلت بینی در آقایان ارتباط مستقیمی با سیستم هورمونی ایشان دارد .
اگر که کمی دقت داشته باشید ، متوجه خواهید شد که در حالت کلی بینی آقایان نسبت به بانوان کمی بزرگ تر بوده و پل بینی نیز برجسته تر می باشد . بنابراین هنگام انجام عمل جراحی بینی لازم است تا جراح بینی دقت کند تا تناسب بین اجزای صورت بهم نخورد و بینی خیلی کوچک نشود .

تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان
تفاوت جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان

 

جراحی بینی آقایان و جراحی بینی بانوان

در مورد پل بینی نیز باید گفت که پشت پل بینی در شرایط ایده آل برای آقایان باید صاف و بدون قوس باشد ، در حالی که در خانم ها پل بینی دارای یک قوس مقعر می باشد . زاویه ای که لب بالا با نوک بینی تشکیل می دهد بین 90 تا 95 درجه است و در بانوان بین 90 تا 105 درجه می باشد و هر چه این زاویه به 105 درجه نزدیک تر باشد ، فرم بینی به شکل فانتزی نزدیک تر خواهد بود . جراح بینی با در نظر داشتن این نکات به انجام جراحی بینی پرداخته تا فرم مردانه یا زنانه ی بینی در افراد حفظ شود و نتیجه عمل جراحی بینی ، رضایت بخش باشد .

 

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات