جراحی بینی در افراد دیابتی

جراحی بینی در افراد دیابتی

از مهم ترین مسائل در موقع انجام جراحی بینی ، کنترل قند خون می باشد . به هم این علت بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند ، از انجام جراحی بینی کمی واهمه دارند و برایشان سوال شده که آیا جراحی بینی در افراد دیابتی امکان پذیر و بدون خطر است یا خیر ؟

جراحی بینی در افراد دیابتی

در پاسخ به پرسش این عزیزان باید گفت  پیش از انجام جراحی بررسی و آزمایش های لازم مربوط به میزان قند خون انجام می شود و اگر میزان قند خون نرمال نباشد ، اقدامات لازم جهت کنترل آن صورت می گیرد و سپس جراحی بینی انجام می شود .

در صورت یکه میزان قند خون ، کمتر از 150 باشد ، جراحی بینی براحتی و بدون بروز مشکل انجام می شود .

البته لازم به تذکر است که فرد متقاضی جراحی بینی ، پیش از انجام عمل زیبایی بینی ، لازم است تا تمامی سوابق بیماری اش را با جراح بینی در میان بگذارد .

از مهم ترین مسائل در جراحی بینی در افراد دیابتی کنترل قند خون به منظور عدم بروز هیپوگلیسمی ( همان افت قند خون  ) می باشد . با در نظر داشتن این امر که بیمار قبل از جراحی بینی باید در حود  6 ساعت ناشتا باشد . امکان افت قند خون در افراد دیابتی وجود دارد ، لذا به ایشان گفته می شود تا دو ساعت قبل از این که تحت عمل جراحی قرار بگیرند ، یک لیوان آبمیوه بدون پالپ میل نمایند .

همچنین توصیه می شود که صبح روز جراحی ، اگر از انسولین استفاده می کنند ، دوز انسولین شان را قبل از جراحی بینی تزریق نکنند و داروی خوراکی را نیز میل نکنند .

در حین جراحی نیز چنانچه مشکلی پیش بیاید ، تیم پزشکی با کنترل قند خون بیمار در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام خواهند داد .

 

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات