ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

افرادی که تحت عمل بینی قرار می گیرند به منظور دست یابی به نتیجه مطلوب لازم است تا مراقبت های بعد از عمل بینی را جدی بگیرند و نکاتی را رعایت کنند. چگونگی ورزش بعد از جراحی بینی ، یکی از نکات مهم بعد از عمل بینی است.
به طور کلی زمان تحرک و ورزش بعد از عمل جراحی بینی را به طور خلاصه شرح می دهیم.

ورزش بعد از جراحی بینی

دویدن و پیاده روی

پیاده روی بعد از عمل بینی را می توان از هفته دوم به صورت آهسته آغاز نمود. پیاده روی تند ، را از هفته چهارم می توانید آغاز نمایید.
برای دویدن بعد از عمل بینی لازم است تا شش هفته بعد از جراحی باید صبر کنید.

بدنسازی و عمل بینی

رفتن به باشگاه بعد از عمل بینی را از هفته چهارم برای ورزش هایی مانند وزنه زدن سبک ، فعالیت هایی مانند یوگا را می توان آغاز نمود، اما انجام ایروبیک بعد از عمل بینی ، شنا کردن را به ماه سوم موکول کنید.
همچنین افرادی که ورزش های رزمی و فعالیت های سنگین را انجام می دهند می توانند با استفاده از حفاظ های مخصوص بر روی بینی به فعالیت های ورزشی خود بپردازند.
انجام انجام ورزش هایی مانند والیبال و فوتبال تا پایان ماه ششم ممنوع است.

تذکر :

در حالت کلی باید گفت هر نوع فعالیتی که منجر به بالا رفتن ضربان قلب شود . همچنین هر نوع حرکتی که احتمال آسیب به بینی را به همراه داشته باشد، بین یک تا شش ماه بسته به نوع فعالیت محدود خواهد شد.
لازم به ذکر است، انجام تمامی مراقبت های بعد از جراحی که توسط جراح بینی به شما گفته خواهد شد و در مقاله های قبلی ذکر شد، ضروری است، چرا که در صورت عدم رعایت نکات بعد از جراحی بینی ، احتمال اینکه نتیجه مطلوب را دریافت نکنید، وجود دارد.

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات