جراحی بینی و بارداری

جراحی بینی و بارداری

هر فردی که تصمیم دارد تا برای عمل جراحی زیبایی بینی اقدام نماید ، پیش از انجام آن اقداماتی لازم است انجام دهد و سوالاتی نیز به ذهن وی خطور خواهد کرد . این اقدامات و سوال ها در برخی موارد ویژه ی خانم هاست . یکی از این موارد ارتباط جراحی بینی و بارداری است .

جراحی بینی و بارداری

پیش از این که یک خانم بخواهد برای جراحی بینی اقدام نماید ، علاوه بر آزمایش هایی که در آقایان انجام می شود ، لازم است تا تست بارداری نیز انجام بشود . در صورتی که جواب آزمایش مثبت باشد و خانم حامله باشد ، امکان جراحی بینی و بارداری هم زمان وجود ندارد . در واقع فرد باید تا اتمام دوران بارداری ، برای انجام عمل زیبایی بینی صبر کند ، زیرا دارو هایی که در حین جراحی بینی به منظور بی حسی ( آرام بخش ها و خواب آور ها ) و یا بی هوشی به کار گرفته می شود ، احتمال دارد تا به سلامت جنین آسیب بزند .

چه زمانی می توان پس از دوران بارداری برای جراحی بینی اقدام نمود ؟

زمانی که دوران بارداری خانم به پایان رسید و نوزاد خود را به دنیا آورد بهتر آن است که حدود یک تا دو ماه پس از زایمان با مشورت پزشک خود ، برای جراحی بینی اقدام نماید .

آیا بارداری بعد از جراحی بینی ممکن است تاثیری بر روی نتیجه ی جراحی بینی داشته باشد ؟

به طور کلی بارداری آسیبی به بینی ای که تحت جراحی زیبایی بینی قرار گرفته نخواهد رساند و تاثیر خاصی بر روی آن ندارد ، اما بهتر آن است تا در صورتی که ضرورتی برای انجام جراحی بینی وجو ندارد ، پس زایمان اقدام نمایید . در غیر این صورت اگر که قصد بارداری دارید ، پس از انجام جراحی بینی دست که یک ماه صبر کنید و سپس برای جراحی بینی اقدام نمایید .

 

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات