تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی

برای اینکه بدانیم تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی در جه مواردی است در ابتدا لازم است تا بینی گوشتی و بینی استخوانی را تعریف کنیم .

تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی

ضخامت پوست بینی ، عامل اصلی تفاوت میان بینی گوشتی و استخوانی است ، بینی گوشتی پوست ضخیم و غضروف ظریف تری دارد . در مقابل ، بینی استخوانی پوست نازک و غضروف محکم و قوی دارد .

به علت نازک بودن پوست بینی استخوانی ، تمام جزئیات غضروف و استخوان بینی به وضوح قابل مشاهده خواهد بود ، به این معنی که اگر لبه استخوان در گذشته دچار تروما ( شکستگی بینی ) شده باشد به راحتی قابل لمس و دیدن خواهد بود . در ضمن در بینی استخوانی نیمه پایین بینی نسبت به بینی گوشتی کمتر پهن و افتاده است ، اما در بینی های گوشتی به علت ضخیم بودن پوست بینی ، به طور معمول سر بینی افتاده و پهن می باشد .

در چه صورت بینی گوشتی و بینی استخوانی با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند ؟

در بیشتر موارد حتی افراد معمولی و غیر متخصص نیز می تواند فرق بین این دو را متوجه شوند ، اما در برخی موارد که پوست نازکِ غضروف خیلی قوی باشد و موجب افتادگی و پهنی سر بینی بشود ، نتیجتاً با بینی گوشتی اشتباه گرفته می شود ، البته اگر به عامل اصلی تمایز بین بینی گوشتی و استخوانی یعنی ضخامت پوست دقت کنیم ، امکان بروز خطا کمتر می شود . ضمن این که در بینی های گوشتی ، اگر پوست نوک بینی را میان دو انگشت فشار بدهیم ، از سوراخ های ریزی که بر روی سطح پوست است ، کمی چربی بیرون خواهد آمد .

در جراحی بینی استخوانی با توجه به این که بینی دارای غضروف قوی و پوست نازکی است ، این امکان را به جراح بینی می دهد تا ، هنر و مهارت خود را بیشتر و بهتر نشان دهد و نتیجه مطلوب تری از جراحی بینی به دست آورد ، از طرفی هم اگر کوچکترین خطایی رخ دهد نیز به راحتی قابل مشاهده خواهد بود .

در جراحی بینی گوشتی ، لازم است تا جراح بینی حتماً با تجربه باشد و غالباً از روش باز برای جراحی بینی استفاده می کنند ، تا دید دو چشمی پزشک کامل باشد . در تکنیک های جدید در جراحی بینی گوشتی ، از تقویت غضروف بینی استفاده می شود که شرح آن در جراحی بینی گوشتی آمده است .

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات