روش عمل بینی

روش عمل بینی

روش عمل بینی برای اعمال تغییرات و رفع ایرادات در بینی های مختلف متفاوت می باشد که جراح بینی با توجه به نوع و ایراد بینی بهترین روش عمل بینی را انتخاب می نماید.

امروزه عمل جراحي زيبايي بيني با دو روش باز و بسته انجام می شود که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

ممکن است در سایت های پزشکی در مورد عمل زیبایی بینی با لیزر شنیده باشید این موضوع صحت علمی ندارد و فقط جنبه تبلیغاتی دارد، چرا که عمل دماغ فقط با جراحی بینی و ایجاد برش با توجه به روش عمل بینی قابل انجام است.

استفاده از گرافت گذاری در عمل جراحی بینی گوشتی تکنیک جدیدی است که با تقویت بافت و غضروف ضعیف بینی موجب موفقیت آمیز شدن عمل بینی گوشتی نسبت به گذشته شده است.

انواع روش عمل بینی

عمل بینی بسته

تفاوت روش عمل بینی در برشی است که با هدف اعمال تغییرات داخل یا خارج بینی ایجاد می شود.

در رینوپلاستی بسته برش ها از داخل بینی زده می شود و روی پوست بینی برش و بخیه ای زده نمی شود و پوست بوسیله ابزار مخصوص از ساختمان بینی جدا می شود.

در جراحی بینی به روش بسته بینی تورم کمتری خواهد داشت.

عمل بینی باز

جراحی بینی به روش باز اولویت اول جراح بینی خوب است چرا که با دید و تسلط کامل می تواند ایرادات بینی را برطرف کند و قدرت مانور بیشتری روی نواقص بینی خواهد داشت.

برش ایجاد شده در عمل بینی باز در ستون بین سوراخ های بینی به نام کلوملا زده می شود و پوست به طور کامل از بافت بینی جدا می شود.

بعد از اتمام عمل جراحی بینی، جای برش خورده بخیه زده می شود که جای بخیه ها بعد از مدتی بعد از عمل بینی به دلیل داشتن پوست نازک محو می شود.

روش عمل بینی

نکاتی در مورد روش عمل بینی

  • برشی که در کناره پره سوراخ های بینی زده می شود ربطی به روش عمل بینی ندارد و ممکن است در هر دو روش جراحی بینی به منظور کوچک کردن و متقارن سازی سوراخ های بینی زده شود.
  • اغلب جراحان بینی به علت اینکه در روش جراحی بینی باز دید مستقیم روی ساختمان و بافت کلی بینی دارند ترجیح می دهند روشی را برای جراحی بینی انتخاب کنند که درصد خطا کم باشد.
  • روش عمل بینی با توجه به ایراد و نوع بینی توسط بهترین جراح بینی انتخاب می شود.
  • رینوپلاستی بسته اولویت دوم جراح بینی می باشد و اگر ایراد بینی جزیی باشد مثل وجود یک قوز مختصر روی پل بینی همچنین فرد انتظار تغییرات چشمگیری را نیز نداشته باشد انجام می شود.
  • رینوپلاستی باز برای جراحی بینی های پیچیده از قبیل جراحی بینی ترمیمی و جراحی بینی های گوشتی اولویت اول است چرا که نیاز به دقت بیشتری دارد.

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات