جراحی بینی و شیردهی

جراحی بینی و شیردهی

هنگامی که خانمی برای انجام عمل بینی اقدام می نماید ، نسبت به یک آقا دارای محدودیت های خاصی است که منجر می شود تا قبل از اقدام به جراحی تحقیقات بیشتری را انجام بدهد و پرسش های بیشتری در ذهنش به وجود بیاید . از مهم ترین این موارد  در بانوانی که به فرزند خود شیر می دهند ، ارتباط جراحی بینی و شیردهی می باشد . اینکه آیا در دوران شیردهی یک خانم می تواند برای جراحی بینی اقدام نماید یا خیر ؟ آیا برای فرزندش مشکلی به وجود نمی آید ؟

جراحی بینی و شیردهی

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ، خصوصاً در سنین زیر شش ماه که تنها تغذیه شان شیر مادر است ، جراحی بینی این نگرانی را برای مادر به وجود می آورد که شاید در آن هنگام در روند شیردهی به نوزاد خود دچار اختلالی بشوند . در پاسخ به نگرانی ایشان باید گفت که عمل جراحی بینی برای نوزاد شما مشکلی را ایجاد نمی کند ، ولی برای این که دارو های بی حسی ( خواب آور ها و آرام بخش ها ) و یا مواد استفاده شده در بی هوشی به مادر تزریق گردیده ، خطری برای نوزاد شما نداشته باشد ، توصیه می شود تا 12 ساعت به فرزندتان شیر ندهید .

آیا داروهایی که در دوران نقاهت مادر مصرف می کند ( آنتی بیوتیک و مسکن ) مشکلی برای شیردهی ندارد ؟

به طور کلی زمانی که شما برای انجام جراحی بینی به پزشک مراجعه می کنید ، کلیه مواردی که لازم است را با جراح بینی مطرح می نمایید و در هنگام تجویز دارو تمامی این وارد در نظر گرفته خواهد شد . در رابطه با دوران شیردهی نیز این موضوع صدق می کند و پزشک دارویی تجویز می نماید که در روند شیردهی مادر ، اختلالی ایجاد نکند .

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات