کوچک کردن بینی

کوچک کردن بینی

کاهش سایز بینی از مهم ترین اهداف جراحی بینی است و کوچک کردن بینی تنها به معنی کاهش طول بینی نیست .

در برخی از افراد طول بینی مناسب است ولی بینی نیاز به کاهش پهنا دارد به همین دلیل کوچک کردن بینی در هر فردی معنای متفاوتی دارد .

فرم و تناسب بینی با یکدیگر بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل جراح بینی باید به خوبی بتواند بینی را با توجه به سایر اجزای چهره فرم دهد .

بنابراین فرم دهی بینی در تمامی افراد یکسان نیست و باید هنگام فرم دهی بینی به ساختار بینی و چهره بیمار نیز توجه شود .

کوچک کردن بینی هم در جراحی بینی طبیعی و هم در جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی انجام می شود ولی میزان کوچک کردن بینی در برخی از بینی ها بیشتر و در برخی از بینی ها کمتر است .

برخی از بیماران تقاضا دارند که سایز بینی بسیار کوچک شود ولی باید در نظر داشته باشند که بیش از حد کوچک شدن بینی می تواند نتیجه عکس داشته باشد و به جای افزایش زیبایی از زیبایی بکاهد .

کوچک کردن بینی

هدف جراحی بینی

جراحی بینی دو کاربرد دارد : کاربرد درمانی و کاربرد زیبایی.

انجام جراحی زیبایی بینی در بین مردم رواج بیشتری دارد .

فرم بینی پس از انجام جراحی زیبایی بینی اهمیت بالایی دارد زیرا هدف از انجام این جراحی ، اصلاح فرم بینی می باشد .

به طور معمول افرادی که متقاضی جراحی درمانی بینی هستند و نیاز به بهبود عملکرد بینی دارد ، متقاضی جراحی زیبایی بینی نیز هستند .

به همین منظور انجام جراحی زیبایی بینی و جراحی درمانی بینی به طور همزمان مقدور است .

کوچک کردن بینی با توجه به نوع بینی

با توجه به این موضوع که بینی گوشتی ، پوست ضخیمی دارد و بارزترین نشانه آن پهن بودن بینی است در این جراحی سعی می شود تا از حجم پوست کاسته شود .

برخلاف بینی گوشتی ، بارزترین نشانه بینی استخوانی قوز روی بینی یا طول بیش از حد بینی است به همین دلیل در جراحی بینی استخوانی هدف از کوچک کردن بینی ، کاهش طول بینی و برداشتن قوز روی بینی است .

به همین دلیل کوچک شدن بینی در هر نوع از بینی متفاوت است و تغییراتی که در بینی اعمال می شود به ساختار بینی بستگی دارد .

بهتر است برای فرم دهی بینی به جراح بینی اعتماد کنید زیرا تجربه بیشتری در این زمینه دارد و با توجه به ساختار بینی بهترین فرم را برای بینی ایجاد می کند.

کوچک کردن بینی

هزینه جراحی بینی

برخی از جراحان بینی با توجه به نوع بینی بیمار دستمزد خود را تعیین می کنند به همین دلیل در ابتدا باید مشخص شود جراحی بینی توسط کدام جراح بینی انجام می شود .

به طور معمول جراحی بینی گوشتی هزینه بالاتری از جراحی بینی استخوانی دارد زیرا جراحی بینی گوشتی کمی دشوار تر است و فرم دهی بینی نیاز به دقت بالایی دارد .

به دلیل دستمزد متفاوت جراحان بینی ، نمی توان هزینه ثابتی را برای رینوپلاستی اعلام کرد به همین دلیل برای مطلع شدن از هزینه رینوپلاستی به جراح بینی مورد نظر خود مراجعه کنید .

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

( عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات