بینی استخوانی با پوست ضخیم

بینی استخوانی با پوست ضخیم

بینی استخوانی با پوست ضخیم نوعی بینی مختلط است که بافت و غضروف مقومی دارد در عین حال در قسمت نوک بینی دارای پوست ضخیم با غدد فعال چربی باشد.

عمل جراحی بینی با پوست ضخیم از مشکل ترین نوع جراحی بینی محسوب می شود و برای کسب نتایج مطلوب باید جراحی بینی غضروفی گوشتی توسط بهترین جراح بینی انجام شود.

ضخامت پوست در نتیجه عمل دماغ اهمیت بسزایی دارد.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که غضروف محکم و پوست نازکی داشته باشد و به طور کلی بینی های استخوانی با پوست نازک شناخته می شوند اما ممکن است پوست بینی غضروفی ضخیم باشد.

اهمیت پوست در جراحی بینی حائز اهمیت است و هر چه قدر ضخامت پوست در بینی های استخوانی کمتر باشد انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت و امکان اعمال تغییرات روی بافت بینی بیشتر خواهد بود.

بینی استخوانی با پوست ضخیم

خصوصیات بینی های استخوانی چیست ؟

در ترکیب بندی صورت هر فردی بینی به سه قسمت پوست ، غضروف و استخوان تقسیم می شود که ممکن است مقدار و اندازه های مختلفی در بینی های افراد مختلف داشته باشد این اختلافات تعیین کننده نوع بینی است.

ایرادات عمده بینی های استخوانی داشتن انحراف و برآمدگی روی پل بینی ، بلند و بزرگ بودن اندازه بینی است.

یک سوم بالای بینی های استخوانی را استخوان و دو سوم پایین بینی را غضروف تشکیل می دهد.

استخوان و غضروف بینی های استخوانی دارای مقاومت و استحکام بالایی است و فرمی که به بینی داده می شود تغییر نمی کند و قابل ذکر است که تغییرات استئوتومی روی بینی باید به صورتی اعمال شود که عملکرد طبیعی بینی را دچار اختلال نکند.

نتیجه بینی استخوانی با پوست ضخیم چیست ؟

غالبا نتیجه جراحی بینی استخوانی با پوست ضخیم اگر توسط جراح بینی خوب انجام شود چون پایه استخوان و غضروف بینی مقاومت بالایی دارد مطلوب خواهد بود.

در جراحی بینی استخوانی با پوست ضخیم ابتدا اقدام به برداشتن غضروف بینی خواهد شد و درمان پوست ضخیم بینی حتی الامکان نازك كردن پوست بيني است تا تغییرات اعمال شده روی بینی قابل مشاهده باشد.

قابل ذکر است که کاهش ضخامت پوست بینی در مواردی قابل انجام نیست.

ورم بینی با پوست ضخیم در مقابل بینی هایی که پوست نازکی دارند بعد از جراحی بینی بیشتر است و نیاز به مدت طولانی تری برای ترمیم و کاهش تورم دارند.

هزینه بینی استخوانی با پوست ضخیم

هزینه عمل دماغ بر اساس میزان ایراد بینی و دستمزد جراحی بینی و هزینه های جانبی کلینیک و اتاق عمل محاسبه خواهد شد.

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات