تزریق کورتن در جراحی بینی

تزریق کورتن در جراحی بینی

تزریق کورتن در جراحی بینی در واقع به منظور کاهش ورم ناشی از جراحی بینی صورت می گیرد . در توضیحات تکمیلی باید گفت ، با در نظر داشتن انجام استئوتومی در جراحی بینی ، بینی مطمئناً ورم خواهد داشت ، اما در برخی موارد ، ممکن است ورم بینی از حد نرمال بیشتر شود و فیبروز نیز ایجاد بشود .  در این شرایط لازم است تا به بینی کورتن تزریق شود .

تزریق کورتن در جراحی بینی

آیا تزریق کورتن در جراحی بینی برای بدن ضرر دارد ؟

در برخی از موارد ، مراجعانی که لازم است تا پس از جراحی بینی ، در بینی شان کورتن تزریق بشود ، دچار نگرانی هستن و می خواهند تا مطمئن شوند که این تزریق ، برای بدن شان مضر نباشد ، در پاسخ به سوال این عزیزان باید گفت ، تزریق کورتن در جراحی بینی برای بدن عارضه و ضرری نخواهد داشت و جای نگرانی ندارد .

در برخی از افراد لازم است تا تزریق کورتن در جراحی بینی ، از یک هفته بعد از انجام جراحی شروع شود ، گاهی نیاز است تا این تزریق چند مرتبه به فاصله های زمانی مناسب انجام بشود .

تزریق کورتن در جراحی بینی تنها توسط جراح بینی انجام می شود . این تزریق به صورت زیر جلدی است و نیاز به مهارت خاص خود را دارد .

تزریق کورتن در جراحی بینی بیشتر در بینی های گوشتی که ورم بیشتر است انجام می شود و در صورت ایجاد فیبروز به منظور توقف رشد فیبروز تزریق می گردد .

همچنین با توجه به این که به طور طبیعی باید پشت بینی بانوان دارای قوس باشد ، با تزریق کورتن در جراحی بینی در صورتی که ورم ناشی از جراحی بینی منجر به از بین رفتن این قوس شده باشد ، سعی بر بازگرداندن و حفظ این قوس خواهیم داشت .

 

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی گوشتی– جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات