تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

برای انجام جراحی بینی ، جراح بینی تغییرات لازم را فقط بر روی اسکلت غضروفی – استخوانی ایجاد می نماید و تنها از این طریق ایراد و مشکلات بینی را برطرف می کند . در حقیقت پوست روی بینی را دست کاری نمی کند . برای این که جراح قادر باشد تا به این ساختمان دسترسی پیدا کند ، به دو روش می توان عمل را انجام داد ، جراحی به روش بسته و یا جراحی به روش باز . تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته تنها در یک برش است که به روی کلوملا زده خواهد شد .

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

در جراحی بینی به روش بسته ، کلیه برش های لازم برای عمل زیبایی بینی ، درون بینی زده می شود ، در نتیجه پوست به میزان محدودی از روی اسکلت زیری آن فاصله می گیرد و این موضوع باعث می شود تا دید جراح محدود بشود . در ضمن برای همه جراحی های بینی نمی توان از این روش استفاده نمود .

در جراحی بینی به روش باز ، علاوه بر برش هایی که در روش بسته به روی بینی ایجاد می گردد، یک برش بر روی کلوملا ( پوست میانی دو سوراخ بینی ) می دهیم ، این برش منجر می گردد تا دید جراح کامل باشد و جراحی را با دقت بیشتر انجام بدهد .

لازم به ذکر است جراحی بینی به روش باز در دو دهه اخیر برای جراحان بینی ارجحیت داشته و در برخی از جراحی ها مانند جراحی بینی ترمیمی ( ثانویه ) ، رفع اختلالات مادر زادی نظیر لب شکری ، جاگذاری گرافت در ساختمان بینی ، رفع ناقرینگی ها ( مانند رفع نا متقارن بدون سوراخ های بینی )  و جراحی بینی های کج و پیچیده ، تنها به روش باز میسر خواهد بود .

 

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

(  جراحی بینی گوشتی , جراحی بینی استخوانی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات