برگشت پذیر بودن بینی گوشتی

برگشت پذیر بودن بینی گوشتی

برگشت پذیر بودن بینی گوشتی : سوال شایع در مورد بینی های گوشتی برگشت پذیر بودن آنست. در جواب باید گفت در صورت استفاده از تکنیکهای غضروف گذاری مناسب  این اتفاق نخواهد افتاد و چه بسا بعد از حدود یکسال شاهد نتایج بسیار خوبی حتی نسبت به بینی های استخوانی خواهیم بود. فقط همیشه در اینگونه بیماران توصیه میشود که با صبر وحوصله بعد از حدود یکسال نتیجه نهایی مناسبی را خواهند دید.

بینی گوشتی و بزرگ

بینی گوشتی بینی است که پوستی ضخیم و غضروف بینی نازکی داشته باشد . در این نوع بینی ها معمولا کمی نوک بینی افتاده است و پره های بینی باز و ضخیم هستند . به خاطر هورمون جنسی مردانه و چربی پوست مردان بینی گوشتی در مردان بیشتر دیده می شود.

 

برگشت پذیر بودن بینی گوشتی

 

در تکنیک های قدیمی تر تقریبا کار خاصی نمی شد برای بینی گوشتی انجام داد. چون آن روشها بیشتر شامل تراش دادن استخوان و غضروف بودند. بینی گوشتی غضروف های ضعیف تری دارد حال اگر این غضروف ضعیف تراش داده و نازک گردد گرچه ممکن است برای مدتی بینی کوچک تر و زیباتر به نظر آید . اما به مرور زمان و به علت فعل و انفعالات ، بینی جمع شده و خودش را به سمت پائین می کشد . اینکه می گویند بینی برگشت کرده به همین علت است. اما امروزه چون بینی های گوشتی  از طریق تقویت غضروف شکل داده می شود و بازآرایی می گردد ، برگشت پذیر بودن بینی گوشتی یا افتادگی بینی های گوشتی خیلی کمتر شده و شایدم اصلا این اتفاق نیفتد.

چنانچه نتوانیم غضروف بینی را حین عمل تقویت کنیم جراحی بینی گوشتی ضعیف خواهد بود. در این موارد باید از منابع دیگر غضروف استفاده شود که مهم ترین آنها غضروف گوشت یا دنده خود شخص و یا غضروف مصنوعی است.

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل

باور برآمدگی استخوان بینی یا قوز بینی پس از کوچک کردن یا برداشتن قوز بینی گوشتی به هیچ وجه درست نیست. بعد از برداشتن غضروف و استخوان و تراش آن ، بافت های بالغ که رشدشان به پایان رسیده است دیگر توان ترمیم و بازسازی ندارند. حالتی که به نظر می آید قوز رشده کرده ، مربوط به هنگامی است که که قوز از ابتدا به اندازه کافی کوچک نشده باشد. مقدار قوز باقیمانده پس از عمل بینی فقط بخاطر بازتاب حالت اولیه آن است.

برای مشاهده نتیجه نهائی جراحی بینی باید ماهها منتظر بمانید. توصیه می گردد برای اینکه روحیه بهتری داشته باشید عکس های قبل از عمل  خودتان  را با بازتاب چهره کنونی تان در آینه مقایسه کنید.

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی –  جراح پلاستیک بینی و صورت

عمل جراحی بینی – جراح بینی – جراحی بینی ترمیمی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر بهزاد شهرجردی

متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

نظرات